Sandra - Colins mamma

Julafton

Kategori: Familjeliv

Ja nu har det varit julafton och är redan juldagen. Dagen började med att jag inte hade någon röst var igentäpt och hade feber. Kul, men min stackars Christian var ännu sämre eller ja typ 120 ggr värre än mig. Klädde på mig drog på lite smink och sprayade lite hårspray så var jag klar. Packade ner datorn med för att jag skulle kunna surfa på dötiden.

Vi drack glögg och sen dom andra kaffe. Sen åt vi julmat och tomten kom. I år blev det ingen hundvalp utan jag fick en massa andra bra saker: En klocka till köket, ett strykjärn, presentkort på ikea, pengar, en mitt första år bok, en vit body där det stod baby deluxe på med guldtext, en kavel, en kakform, strumpor och trosor ja så lite sånt.. Helt okej jul men sen fick jag jätte ont i magen och ryggen som vanligt och så tryck i bröstkorgen.

Hemlängtan kryper sig fram mer och mer. Hem ljuva hem kommer kännas som om jag aldrig vill gå hemifrån igen när jag kommer hem imorn. Då hoppas jag att Christian har plockat upp sitt ps3 som han själv gett sig i julklapp så vi kan spela lite äta god mat och ta det lugnt. Sen ska vi till valbo på juldagen kolla på matta som han hittat och på kameror. Kanske jag köper en då vore inte fel att vara förberedd tills bebis kommer. Det känns skönt att ha något planerat sådär då känns inte morgondagen så jobbig för att efter regn kommer sol.

Imorn ska vi till mina kusiner och äta gröt, sen ska dom till stall stråtjära som om någon frivilligt vill gå ut och frysa? Inte nog med det så ska vi åka förbi någon gubbe eller så och lämna en blomma på vägen. TIden kommer verkligen att stå still. Men men sen är det över då får jag äntligen vara ifred. Jag är inte sur och negativ jag vågar bara säga sanningen och jag känner verkligen såhär bara att folk blir sur över det typ mamma för hon bryr sig verkligen inte om vad jag tycker och känner för man ska vara trevlig. Ja vist man ska vara trevlig och stressa runt för att andra ska ha det bra men dom ska inte bry sig om mig och det är skit samma om jag mår bara bara dom får som dom vill?!

Min bebis har mått jätte bra hela tiden har haft hjärtljud mellan 139 och 142 hela tiden fram tills i förrgår. Då hade den plöttsligt 172 för att den är stressad.

Ja man ska väl kanske försöka sova då inför morgondagens bravader.

Jag ser verkligen fram emot julen 2010 då ska jag ha en riktig jul. Bara fira hemma och hos pappa för då kommer mamma bo i Gävle det är jag helt säker på. Det ska jag se till med. Hej då hälsingland och Söderhamn som bara har gjort två goda saker på alla år: Emmy och att jag har träffat min underbara kompis Malin som har betytt och betyder fortfarande mycket för mig. Hej Gävle!

Nä man kanske ska be en bön till Gud om att bebisen vill komma ut nu inatt så att jag får skjuts till Gävle snart. Toppen? Javisst! Då blir bebisen jämngammal med Thereses dotter med :) Han kommer inte sätta igång det iallafall. Han finns inte och jag kommer aldrig att bli troende. Därför så blir det inget dop för mitt barn heller för att jag tycker det där med kyrkan är larvigt. Funderar på att ha trädgårdsnamngivning borgligt i sommar istället vi får se.

Nu sitter jag och Christian och ser på tv på olika håll. Han är sjuk så därför är han inte med och hade han varit med så hade jag varit hemma för länge sen. Men han orkar liksom inte köra bil.

Nu ska jag väl sluta skriva.

God jul / S

Kommentarer


Kommentera inlägget här: