Sandra - Colins mamma

En fuskmamma

Kategori: Familjeliv

Jag har läst en bok jag fick låna av Christians syster Matilda. Helt underbart rolig det går liksom inte att beskriva vad kul den är. Jag rekomenderar den starkt till alla mammor och alla blivande mammor. Man kanske borde läsa den när barnet väl kommit för man har nog mer glädje då av att känna igen sig. Så känner jag iallafall men nu har ju jag sett tre barn växa upp så lite koll har man ju. Iallafall så kommer jag fortsätta läsa hennes böcker med glädje. Boken är skriven i samma stil som jag har här på bloggen, den är i pocketform lite mer fyrkantig bara och korta och mycket innehållsrika kapitel som passar vilken nybliven mamma som helst att ha i väskan och ta upp och läsa lite då och då. Jag kan erkänna.. Ibland skrattade jag så att jag grät.

http://www.hillevi.nu/

Där är författarens hemsida och såhär ser boken ut som jag läste:



Dagens Oprah program handlar också om "fuskmammor" och det är verkligen intressant för att många smyger nog med sina små knep och vita lögner om hur dom sköter sina barn. Att dom inte duschar dom lika ofta som dom säger och inte alls går direkt när dom skriker i sängen och även gör helgalna grejjor som typ tar fram en blöja ur skötväskan och kissar i den i bilen istället för att behöva väcka sina barn som äntligen sover. Ja men sånna saker inte för att alla gör sånt men vist finns det säkert saker som mammor gör. Det var verkligen roligt att kolla på. Jag undrar om jag kommer bli lite av en fuskmamma och vad jag kommer göra för småknäppa saker. Jag vet faktist inte om jag skulle våga erkänna det isånt fall. Men Hillevi har beskrivit vardagen som nybliven mamma på ett sånt roligt sett så man blir fast i boken efter den första sidan. Varje ord har verkligen en betydelse. Skitkul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: