Sandra - Colins mamma

Panik skrik på maxi

Kategori: Familjeliv

Jag gick ner på stan idag. Köpte en skrivbok och en bitring. Postade också brev till Colin och Cs släkt i Singapore. Gick in på konsum nian typ hela Gävle var där så det fanns 1 korg kvar. Började plocla potatis då taken slog mig: Varför går jag hit och handlar eller till konsum söder eller ica söder. De tre dyraste mataffärerna i Gävle? Jag lämnade potatisen och gick hem istället. Åt lax och tog på mig springskorna. Traskade iväg till maxi. Skulle tagit en mössa för öronen isade när jag kom in i värmen. Gick först på systemet. Skulle köpa påsköl redan i stan men det var slut och likaså där. Han fick handla öl själv. Tog en sväng på barnens hus innan jag handlade mat. Åh vad jag älskar att känna på den nya vagnen. Så lättkörd och fin. Önskade att jag kunde köpa alla leksaker till mina syskon och min son. Lyckades hålla mig från att handla något. Duktigt Sandrah! Gick ner till maxi och då vaknade pojken. Det var lugnt han låg så fint och tittade. Fem minuter senare träder ledsenläppen fram.. Han skriker oavbrutet jag får kasta ner allt i korgen. Missade fefferoni men det gjorde inget sa min man. Tur. Sen hann jag inte med godiset ILLA. Får försöka hitta någonstans att handla godis imorgon. Måste ju ha lite i min höna.

Väl i kassan så var det kö och jag hade en skitseg tant framför mig i kön plus att hon i kassan var nog praktikant. Försökte behålla lugnet. Hon som förlöste Colin stod bakom oss, hehe. Sprang fram till restaurangen där jag slet upp flaskan och ersättningen. Flaskan läkte och lite så men det löste sig. Sen var han nöjd igen pojken. Jag tycker ju inte att det är pinsamt att det blir sådär, men det är ju bara typiskt. Jag tog inte med skötväskan för att han sover alltid i vagnen, utom idag.

Väl hemma bytte jag en kissblöja, skulle lägga den i en påse då han bajsade. Kul, torkade upp skulle ta en blöja, då bajsade han igen, torkade och skulle ta blöjan... Ännu ett lass. Kanske därför han varit ledsen idag. Skönt för honom. Sen har vi ätit supergoda köttfärskorvar i pitabröd ska skriva mer om dom senare så håll utkik efter receptet! Fikat och kollat lyxfällan.

Där var min dag. Provade även ett solarium som man står i. Noll effekt. Tråkigt men jag kommer att gå till mitt vanliga solarium istället. Blir nog lite sola imorgon med om det är öppet.



Min mini Colin 3 dagar gammal, nu lite äldre :P

Kommentarer

  • Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma säger:

    oj vilken hektisk tripp ner till maxi, man blir verkligen stressad i såna situationer.



    sv: tack tack söat du :)



    kram

    2010-04-01 | 23:06:21
    Bloggadress: http://shiiitonge.blogg.se/
  • Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma säger:

    ja precis det kommer med tiden :)



    hahs det är itne ens 1 år mellan dom det är 364 dagar :)

    vi bor i sthlm du då ?

    kram

    2010-04-01 | 23:19:32
    Bloggadress: http://shiiitonge.blogg.se/
  • MammaTessan säger:

    Sv: Tack! / http://doguedebordeaux.blogg.se



    Vilken dag. Och typiskt att han bajsar innan du fått på blöjan. Det har aldrig hänt mig. Jag har en flicka på snart 8månader. Hon brukar däremot bajsa presis efter jag bytt kissblöjan. Så jag får byta precis när jag fått på blöja och byxor igen.

    Hur gammal är Colin?

    2010-04-01 | 23:28:58
    Bloggadress: http://tjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: