Sandra - Colins mamma

Sjukdag

Kategori: Familjeliv

Det sa bara pang så var jag jätte sjuk. Först vill jag klaga på Barbro på 1177 som inte borde jobba där:

1177: EMmm.. Barbro (typ gäsp)
Jag: Hej jag ringer för att jag inte kan andas. Det tar liksom stopp.
1177: Ta näsdroppar jag hör inte vad du säger!
Jag: Jag har gjort det, det är halsen som är helt igensvälld jag försöker hosta upp slem men det blir helt stopp jag kan inte andas!
1177: Ta en alvedon!
Jag: Jag kan inte ens svälja flytande alvedon för det är så svällt!
1177: Du får vänta tills hälsocentralen öppnar. (Lägger på)
Åh vad jag önskar en smärtsam död åt dig Barbro! Hoppas du kvävs till döds!

Ringde Carema på morgonen och fick en tid direkt. Tog med Colin så dom kunde kolla honom med samtidigt. Det spöregnade så att man knappt såg någonting, körde typ fast med vagnen i pölarna. Väl framme säger hon i kassan: OJJ! Du ser sjuk ut! Får komma in på ett rum och en ssk kollar lite prover. Ja du ser verkligen sjuk ut. En läkare kollar och konstaterar att jag var nära att få lunginflammation. Kollade lite till och sa:
Du har halsfluss. Kollar i halsen och säger: Eh! Ja! Jag förstår att du inte kan svälja det är ju helt igensvällt här. Du får mosa pencilinet för annars lär du inte få ner det! Ja bihåleinflammation och öroninflammation har jag med. Fick hostmedicin som ska göra slemmet lösare. Alltså hade jag likaväl kunnat kvävts inatt när jag hade så ont.

Har vilat hela dagen och ätit nudlar. Colin blev avis och hittade sina egna nudlar att tugga på:





Så sötast! Nu avslutar jag med en liten svampbild. Colin har börjat tagit tag i våra byxor och reser sig liksom bakom oss. Sitter vi och äter så ställer han sig under bordet.





<3

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Alltså vilka jävla idioter det finns alltså!! Tur att du fått pencilin nu iallafall, hoppas du blir frisk snart:) kram

    2010-08-24 | 23:25:12
    Bloggadress: http://fraajs.blogg.se/
  • Shiko säger:

    Hej!

    Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

    Rösta på min skodesign.



    http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



    Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

    2010-08-24 | 23:54:07
    Bloggadress: http://shikos.blogg.se/
  • Caroline säger:

    Ta en alvedon, verkar vara deras standardfras ;)

    Finns säkert en del som inte borde jobba där, man får vara glad åt att de duktiga finns.

    Hade själv ett samtal sent en kvällmed dem för något år sedan, då min trådlösa telefon laddade ur. Då ringer de upp och frågar hur det är med mig, de trodde jag tuppat av och tänkte skicka en bil till mig.

    Jag sökte då för UVI, som jag trodde gått upp i njurarna för jag hade så ont i ryggen.

    Så vi får vara glada åt de duktiga och hoppas de sämre gallras ur.



    HA en bra dag!

    2010-08-25 | 09:35:07
    Bloggadress: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här: