Sandra - Colins mamma

Hjältar

Kategori: Familjeliv

Sitter och tittar på svenska hjältar. Det finns så många och alla borde hyllas. Det är så fint att folk gör så mycket för männiksor de inte känner. Man blir rörd och inspirerad. Det gäller bara att våga när det väl händer. Jag har faktiskt en hjälte i min familj, det är sant!

I oktober 2008 var det väpnat rån på nordea i Gävle strax innan de öppnade. Min pappa har sin buktik mitt emot och såg två killar på moped slå sönder rutan, kliva in och ut. När de skulle fly på sitt fordon sprang han fram och sparkade ikull mopeden och tröck upp den ena killen mot väggen. Han blev nominerad till civilkuragepriset i efterlyst. Också uppmärksammad i Sveriges största tidningar på omslag och i tv. Ett tag senare fick han också ett herderspris av polisen. Det var också en annan kille som blev nominerad men han stod bara bredvid när allt var skett och sa: Det kommer ordna sig?! Han den andra på bilden, pappa till höger. Men min pappa är en hjälte <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här: