Sandra - Colins mamma

År av kärlek

Kategori: Familjeliv

Idag har jag och Christian varit tillsammans i 1,5 år <3

Den 11 Mars när jag var 14 år bakade jag en tårta till Fredrik som fyllde år. Jag åkte hem till honom tillsammans med Pelle och Lisa. Han hade en kompis hemma. En kille men han satt bara i soffan sa ingenting. Fredrik hade ju lunar så man kunde ju skriva till varandra där. Jag sa typ att det var en helt stum kille som var hemma hos honom den gången. Men för att jag skulle förstå att han inte var stum så ringde vi ett trippelsamtal och ja han kunde prata, han gjorde chilikonkarne. Alla tre la till varandra på msn. Hände inget mer med det. Man skrev ju bara någon gång ibland hej vad gör du?.. Vet inte hur det gick till men vi började ringa, jag och stummannen. Pratade som kompisar bara. Varje dag, i timtal. I alla år har jag pratat med honom sedan dess nästan varje dag men det har gått i perioder. En dag bakade jag chokladrutor och gick hem till honom med. Bara en snabbis för att han var på väg ut. När Erik gjorde slut satt jag hemma hos honom ett tag på natten och pratade. Så underbar som vän. Hemlig vän. Alla Fredriks fester har vi ju bara sett varandra men inte pratat. Spännande känsla. Det skulle aldrig bli något mellan oss för tankarna fanns inte hos någon av oss eftersom han var ju vuxen. Enda sedan en jul då Christian kom hem till pappa och hämade Fredrik har jag tyckt att han har varit den finaste människa jag någonsin sett. Så fin, inte snygg utan fin. Man blir varm i kroppen av att se honom. Jag skulle aldrig bli kär i honom. På studenten så lurade jag med honom att följa med ut på krogen efter min fest. Hade avtalat det med Fredrik lite i smyg. För ingen annan viste att vi kände varandra jag och Christian. Väl på berggrenska så satt vi mitt emot varandra jag var så glad att han följde med för han var lite velig. Han var så fin. När kvällen var slut var jag störtkär. Det var den 13 Juni. Jag kunde inte sluta tänka på honom fast jag hade planerat min framtid tillsammans med någon annan. När pappas familj var i Göteborg och opererade David så passade det perfekt att umgås med Crille. Vi gick faktiskt på Cityfesten tillsammans. Riktigt spännande tänk om någon som kände oss såg oss? Vi träffades i smyg tills i November då det läckte ut vem det var jag bodde hos. Den 11 Augusti blev vi tillsammans. Jag och stummannen, hade man aldrig kunnat trott att man skulle sitta här med honom i en jätte fin lägenhet med hund och barn. Jag har en familj med världens finaste människa och vi har världens finaste son tillsammans.

Jag älskar er Christian, Ville & Colin <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: