Sandra - Colins mamma

Stor kille

Kategori: Familjeliv

Colin har blivit en sån stor kille. I veckan ska jag byta ut hans garderob till storlek 56. Det är lite stort men han växer ju extra fort eftersom han äter tillägg. Ska faktiskt att bli jätteroligt att klä honom i färg. Måste köpa ett par nya jens lite bodysar och strumpor sen har vi allt. Han har ju fått sjukt fina lekdräkter som jag bara älskar med massor med färg och så praktiskt att bara ha ett plagg med knappar mellan benen :D Ska ta Kort på Colin när han har F1 och sportbils kläderna på sig till tidningen. Passande när han är döpt efter en racerförare. Eller döpt och döpt fått namnet efter. Ska aldrig döpa honom är inte troende och då är dt bara larvigt att köra i kyrkan. Blir borgligt i sommar utomhus med en massa mys istället. Så slipper han ha ful klänning kan ha kostym istället. Ska iallafall knäppa bilden till tidningen hemma eftersom jag vill inte vara med i tidningen på någon ful bild med larviga fotografer. Räcker att jag varit med i tidningen med nyfödds bilder tre gånger de senaste fem åren. Njae tar en fin bild hemma istället. :D

Nu har vi sett en bra film, ätit glass och myst med vår pojk. Nu sover han igen så jag passar på att sitta här och Christian lagar mat. Det blir lax. Är jätte hungrig vi har för en gångs skull hållt en normal dygnsrytm idag. Annars vaknar ju Colin vid 11 så blir det middag 22. Hoppas vi kan hålla oss nu då så vi kommer upp nio på morgonen det är lagom då blir inte dagen för lång.



Har varit dåligt med skrivande här på ett par dagar men det beror liksom på vad man gör om dagarna. Igår var jag och handlade. Fanns inte blöjor på konsum söder förståss. Det är det som är dåligt med att bo i stan. Dyrt att handla plus dåligt utbud. Vi får storhandla i veckan. Sen bakade jag muffins och rulltårta med plommonsylt i. Sen fick jag laga pastasås med pasta. Härligt att få så mycket gjort. Imorse gick jag och Colin till stan fixade mitt personliga brev och fikade. När vi kom hem åt vi, lagade punka, vek tvätt och tittade film. Massor med kul. Hoppas det blir bra på tv ikväll, familjen annorlunda?

Jag vill ha vår nu. Kunna ta långpromenader. Nu är det för kallt för Colin att vara ute för länge men tar endå ut honom en liten stund om dagen. tar ju bara fem minuter att gå till stan. Spelar ingen roll vad bebispolisen på tredje våningen säger om det. Jag gör vad jag vill med min son och jag är inte en dålig förälder för att jag tar ut honom. Vi har ju en bebispolis på tredje våningen som tror sig kunna allt om barn och kritiserar mitt sett att ta hand om Colin. Jag bryr mig inte. Hon är bara avundsjuk och har väl inget annat att göra än att lägga sig i andras liv.

Nä nu ska jag tända ljus och hoppas på värne. Jag fryser.

Kommentarer

  • lillasystern till bebispolisen säger:

    ursäkta sandra. men nu får du ta och ge dig ! hon har sagt ursäkt, eller hur ?! ta emot det då och sluta dalta om de. bara för att man säger en sak så är inte det att kritisera en annans val att ta hand om sitt barn. eller du kanske tycker det. men så är det inte. hon ville mest väl , och hon har förstås inte läst alla ''mammaböcker'' och allt sånt där , eftersom hon inte har barn eller är med barn. det är väl ditt eget val hur du tar hand om ditt barn, men håll inte på och snacka en jävla massa skit och ta inte illa upp för allt som sägs, för isåfall finns det en jävla massa annat du borde ta ännu mer illa upp för . och en till sak , säger du en enda gång till, till min syster att hon aldrig kommer att få barn. då blir jag galen !! jag trodde alla i din ålder hade lagt ner det där med att ''ge igen genom att säga dumma ord''.. verkar som att alla i min ålder är lite mer mogna på den fronten .

    2010-02-23 | 16:15:38

Kommentera inlägget här: