Sandra - Colins mamma

1 vecka gammal

Kategori: Familjeliv

Idag blir Colin en vecka gammal. Det syns att han har blivit större. Han äter och äter blir lite rund tror jag. Men det är så det ska vara. Just nu ligger han och sover på fällen med pappa. Vi var vakna till typ två inatt och då åt han sista gången med. Han vaknade halv 6 och väckte Christian med så vi åt frukost då och han blev kvar uppe medans jag fick sova från sju till halv tio. Det var verkligen jätte skönt så nu hoppas jag att Crille får vila lite för det är nog han som behöver mest sömn.

Att bli mamma har för mig varit väldigt enkelt. Jag hade en smärtfri, enkel förlossning det känns inte ens som om jag haft en eftersom man var så berädd på smärta och att man skulle bli utmattad totalt. Typ inte kunna gå på en vecka och ha en superhängig ful mage efteråt. Det enda som varit krångligt är amningen eftersom jag har såriga tuttar. Blodiga sårskorpor liksom. Men med amningsnapp, pump, ersättning och en vakumnappflaska är det väldigt enkelt att amma faktist.

Jag hinner ju tyvärr inte skriva så mycket här just nu har ju ganska många som tittar förbi endå varje dag. Jag hoppas ni fortsätter med det för snart kommer jag nog kunna skriva en gång om dagen iallafall.

Idag ska han premiärbada här hemma kanske jag lägger ut lite bilder på det ikväll. Kommer nog ha lite egen tid då framför datorn eftersom Christian ska ha hit 4 st kompisar. Ville kommer till stan idag med. Ska bli jätte kul att träffa honom. Jag tror både jag och C tycker det är rätt så jobbigt att han är borta samtidigt som att det är värre om han är här för då mår man nog ännu sämre av att inte kunna ge honom den tid han alltid haft. Ska bli kul att träffa honom iallafall så får vi se när han får flytta hem igen. Kanske vi kör några dagar i veckan till att börja med. Beror på hur mycket min farmor och farfar vill ha honom. Dom klagar inte om man säger så. Dom lämnar inte honom ensam en enda sekund. Han får leka hela dagarna och styr. De gör precis som han vill. Hehe.



Mammas och pappas älskade Colin <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: