Sandra - Colins mamma

Colin har torsk

Kategori: Familjeliv

Colin har fått torsk. Inte superkul men jag hoppas att vi kan få bort det med Loka. Inatt har han sovit toppenbra och bara ätit bröstmjölk så det gick superfort att mata honom han skrek inget alls. Känner mig rätt utvilad men vädret får en ju att bli depp. Det är snöstorm så det är ingen ide att ge sig ut med honom. Kanske jag klär honom och bär över honom till farmor och farfar för att träffa Ville igen. Min söt hund. Det är väldigt tomt här hemma utan honom.

Idag har det varit en kille här och mätt runt för att vi ska få nytt golv i köket och hallen imorn! Yeees! Underbart då kommer det att vara jätte fint här hemma. Hoppas soffan kommer med. Sen någon dag ska vi åka till valbo och handla till Colins rum tänkte jag. Det vore så kul att göra iordning lite där inne iallafall så det är ett barnrum och inte bara ett tomt rum med två blommor, babyskydd och en liten byrå.

Ska betala räkningar idag med lite mer än 8000 det känns men det gör inget för pengar är inte allt och Colin har sitt barnbidrag från och med nästa månad så han kommer inte lida av att jag inte har ett enda öre kvar i månaden. Men hur kul hade det varit och bott på 20 kvm då? Näe vi har allt vi kan önska oss nu och det känns bra iallafall. Snart kanske jag kan börja jobba någon natt ibland. Om jag jobbar tre nätter i månaden får jag lika mycket i lön som föräldrapenningen.

Just nu har vi tvättstugan och sen ska jag handla lite gå över till Ville och sen ikväll kommer Christians kompisar över. Hoppas Colin är mer vaken idag än vad han var igår för då sov han sig igenom besöket. hehe

Kommentarer


Kommentera inlägget här: