Sandra - Colins mamma

Colin, min son

Kategori: Familjeliv

Inatt har Colin inte sovit samma tider som tidigare. Han var vaken från 11 till typ två och åt till kvart över fyra. Lite småjobbigt men eftersom han har världens snällaste pappa som matar honom när jag sover så åt han ersättning först sen tömde han mig. Sov en snabbis sen ammade han och drack ersättning igen. Sov sen till kvart över åtta och åt igen. Somnade och vaknade tio i tolv. Vi fick sova lite iallafall.

Vi har en jätte snäll liten pojk. Äter han inte så ligger han och tittar eller sover. Han gör inte mycket väsen ifrån sig och det var till och med så att barnmorskan på sjukhuset sa ärligt att han var bland de finaste barnen hon någonsin sett. Aldrig sett någon så lugn. När han kom ut skrek han inte utan han bara tittade runt med sina jätte ögon i rummet. Så härligt.

Just nu sover han igen och jag känner mig ganska rastlös eftersom han sovit typ hela dagen. Han var vaken en stund när vi hade främmande och sen en stund efter.

Jag tänkte ( som alla andra ) skriva en förlossningsberättelse någon gång när jag får tid. Det är ju liksom inte så att man startar datorn när han sover utan då har man alltid mycket annat att göra. Fast jag har en toppen sambo som gör det mesta. Innan gjorde han mycket men nu gör han mycket mer. Fixar mycket med Colin med jag får nästan för mycket avlastning. Att få barn är 1000 gånger enklare än jag någonsin trott och det blir ju inte sämre av att jag hade världens enklaste förlossning. Läs mer om den senare.

Kommentarer

  • maria säger:

    Ville bara säga grattis till er:) är jätte glad för er skull, hoppas verkligen allt gick bra och att ni mår bra allihop:) åh han är ju så himmla söt den lille Colin:) Ha det så jätte bra:)

    kram kram

    2010-01-24 | 22:31:51
    Bloggadress: http://psykopatanka.blogg.se/
  • Sabina säger:

    Jättefin liten pojke.

    2010-01-24 | 22:48:16
    Bloggadress: http://sabinaal.blogg.se/
  • Niklas Ranler säger:

    söt son ni har fått grattis till er :D

    2010-01-25 | 19:59:40
  • tessan säger:

    Tack gumman :)

    Åh de lät ju toppen, och va mycke man fick för 79:-

    När vi va på Lido fick vi en sallad + dricka för 75:- och salladen va ingen hitt! .. Ska nog testa där, är de barnvänligt så man kommer in med vagn och så? :)



    SÅ söt han är lilla Colin! <3

    2010-01-26 | 08:34:15
    Bloggadress: http://mammatess.blogg.se/

Kommentera inlägget här: