Sandra - Colins mamma

Förlossningsberättelse

Kategori: Familjeliv

Vi kom till sjukhuset vid halv nio på morgonen. Fick göra en CTG kurva i en timme. Sen stoppade dom upp en miniliten tablett. Och gjorde en timmes kurva igen. Vi lyssnade på radio pratade namn och vilade. Vid ett tiden hade jag bara lite förvärkar såsom jag haft hemma i hur många veckor som helst så vi gick ner till SOS kiosken och åt lunch. Väl där gjorde det riktigt ont så vi gick tillbaka. Då stack dom hål på fosterhinnen. Inge vatten alls.
Jag fick lustgas i ca en halvtimme för det var bara 2 cm öppet och det var ju 1,5 dagen innan därför bestämde jag mig för att ta bedövning fast jag ingentligen inte ville. Är dock i efterhand mycket nöjd med bedövningen. Jag hade bara lustgas en halvtimme eftersom läkaren kom och satt slangen i ryggen då sen kunde jag själv trycka på en knapp när jag behövde en dos med bedövning. Jag hade pencilindropp (eftersom jag hade problem med njursten och urinvägsinfektion i oktober) och så sockervattendropp. Vid fyra var det fyra cm öppet och det började liksom spänna bak i ryggen. Men ingen smärta. Luften gick lite ur oss då för vi tänkte att ja då kommer det bebis någon gång imorgon.

Klockan halv sex var det kontroll igen och då var det tio cm. VA?! Dom började grejja runt i rummet och sen var det bara att ligga och trycka på. Eftersom jag inte hade någon värk så när magen blev hård tröck man bara på som om man satt på toa och gjorde nr två kurade liksom ihop sig och hakan mot bröstet. Det var inte jobbigare än så för 18.16 föddes vår son Colin. Han var 48 cm lång och vägde 3076 g. Helt underbart men väldigt förvånad över att jag faktist inte var nå trött alls och hade inge ont alls.

Sen sydde dom och vägde. Sen fick vi fika och jag duschade. Sen åkte vi upp till BB var där vid kvart över tio halv elva skulle jag tro. Fick lite info sen sov han hos Christian första delen av natten. Vi blev kvar tre dagar för att få alla kontroller gjorda och sen ville dom väl att vi stannade eftersom jag fick pencilin vid förlossningen.



Det är helt underbart att vara mamma så som Christian tycker att det är att vara pappa. Vi älskar vår Colin

Kommentarer

  • Kristin säger:

    Vilken underbar förlossning!! Hoppas man får sån tur själv :) Colin är ju världens sötaste lilla bebis, längtar tills vi ses!(: Det där med friskis kortet så tror ja tyvärr inte att de gäller i Gävle, gäller endast i Övik. Dåligt faktiskt att det är så! Men det är super roligt och träna, man blir så mycket gladare. Vi kan puscha varandra ändå på msn fast det är 4 timmar emellan oss ;) Puss

    2010-01-26 | 15:35:30
    Bloggadress: http://coconutkristin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: