Sandra - Colins mamma

Lära gå vagn

Kategori: Familjeliv

Idag har jag latat mig på soffan, sprungit på stan och handlat öl till törstiga grabbar, diskat, lagat mat (kors i taket), diskat och duschat. Sen har Colin och Christian varit på en långpromenad. Ikväll kom Emil till oss och åt mat. Hasselbacks, fläskfilé och pepparsås. Lagat med kärlek av min kärlek. Colin somnade strax innan vi åt.

Cyklade som en idiot till jobbet där allt som hänt det senaste nätterna har ändrats till 40 olika rykten som inte stämmer så ja. Allas historia är rätt fast folk inte ens varit här så nu struntar jag i det. Nina, Josefin och Sofi stannade kvar en timme och pratade. Supertrevligt och tiden går ju snabbare då. Sen har jag inte gjort mycket alls här kan jag säga.

Iallafall så har ju Colin som sagt rest sig själv i soffan och idag reste han sig helt på egen hand mot vardagsrumsbordet. Han puttar på det men det rör sig inte och han blir arg. Han vill ju gå och hålla oss i handen hela tiden så det börjar bli dags att kolla ut en lära gå vagn. Eller ja jag har hittat den rätta nu som verkar toppenbra så fick jag tips med:



Jag har fått mer tips av Christians kompis J om säkerhetssaker till hemmet, självklart ska vi införskaffa allt för vem vill inte skydda det dyrbaraste man har så mycket som det går?
Kantskydd till bla bordshörn, ploppar till eluttagen, spärrar till skåpsluckor, klämskydd till dörrar mm.

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    sv; ja man måste ju börja någonstans, jättedålig lön på pappret, men i månadens slut så rullar det ändå in några kronor,!:) ingen semesterersättning såvitt jag vet, jag är ju en deltidare eftersom jag går så mycket i skolan och är anställd för att mest arbeta på sommaren och sedan helger då, kanske man inte får någon semesterersättning då? vilken grym lön du hade då! :) vart jobbar du?

    2010-07-25 | 01:16:18
    Bloggadress: http://alexandraekstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här: