Sandra - Colins mamma

Helvetesnatt

Kategori: Familjeliv

Jag känner att jag inte räckt till inatt på jobbet. Jag är ensam med 20 st dementa och näst intill alla var hyperaktiva hela natten. Andra nätter är det max 2 st vakna samtidigt och då kan man ge dom deras tid att de blir lugna och somnar tillslut. Nu har jag mest bara sprungit runt, bytt sängkläder, tvättat 40 maskiner städat och fixat. Har nog suttit max 10 minuter som längst. Svetten rann när de andra kom imorse. Det blev ju inte bättre av att "kärringen" som jobbar under mig ( som nu får komma och ge medicin för att chefen inte ger mig inlogg till datorn så jag kan bekräfta min deligering ) kommer upp och ska signera ska ha hjälp att låsa upp till pärmen. Jag sa att jag hade jätte mycket att göra och inte hann stå och vänta medans hon snurrade runt i pärmen. Jag har sprungit hela natten sa jag. Hon svara snäsigt: Så är det.. och gick. Eh jaha?! Kan man inte vara lite trevlig då. Idiot. Har jag otur så har vi samma schema i sommar och jag får jobba samtidigt med henne hela tiden. Jag vill ha en vikarie under så vi kan hjälpas åt och umgås på överbliven tid.

Hann sova ca 4 timmar innan jag klev upp. Halvsov bara men jag var ju totalt utslagen. Hoppas verkligen alla sover inatt så jag kan ta allt i lagom takt. Nu har vi ätit god mat och tillbringar vår tid i soffan. Jätte skönt tycker jag att bara vara och vila inför kommande nätter. Sitter och stör mig på den blonda tjejen som pratar på fotbollen hon läspar och sånt tycker jag är sjukt jobbigt, hon låter precis som sir väs i robin hood!

Nu vaknade mitt lilla <3. Sötnosen.

Ska mysa familj och kanske kolla lite på bröllopet. Jag tycker det är sjukt dåligt att de spenderas så mycket pengar på deras bröllop och allt därtill, blir dom verkligen lyckligare av sånt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: