Sandra - Colins mamma

P A N I K

Kategori: Familjeliv

Ringde barnens hus när de öppnade och hörde om vagnen. De hade ingen hemma ( inte otippat ) sen sa de att den hade gått ur sortimentet så det inte gick att beställa. Allt bara föll i mig, fick panik. Tråkigt tänkte jag och sådär. Raggade med grannen till babyproffsen för att höra om leveranstid ungefär på scootern. Då kollade hon och dom kunde beställa Emmaljungan i grönt! Superskönt. Nu är den beställd och de ringer så fort de fått den och monterat den. Jätte glad.

Christian gick hem och jag gick till södertull. Mötte massor med trevliga mammor men framför allt tre stycken mammor och en pappa. En ung tjej med en pojk och ett par som vi låg på bb med och en till tjej jag gick föräldragruppen med. Vi pratade på och fick faktiskt väldigt bra kontakt. Sen var det 4 till mammor men dom aggerade mjölkkossa och deras barn var liksom inte med. Dom var i mammas ålder också så det är prakt exempel på sånna jag inte skulle umgås med på fritiden. Man fick liksom dra ut orden ur dom. Pratade om allt möjligt och fikade. Colin höll låda för alla barn pratade med allihop och gav ifrån sig massor med glädjeskrik, härlig. Lilltjejen som föddes någon dag innan Colin kunde också sitta själv och var med och superså lika så de andra barnen såklart!

När jag kom hem åkte pappan iväg. Han ska till bomhus och umgås lite ikväll. Det blir trevligt för honom. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på faktiskt. Nu kom jag på föresten. Handla och fixa till picknicken imorgon. Colin ligger och leker. Kanske jag ska gå till pappa för vet ni? Jag har fått ett mail av en tjej att hon vill köpa min cykel. Ska ringa henne snart:D





Sötnos

Kommentarer


Kommentera inlägget här: