Sandra - Colins mamma

Ålderskris

Kategori: Familjeliv

Jag träffade Johanna en sväng idag. Vi gick ner på nian. Colin fick en body av Johanna jätte fin ( bild kommer imorgon ) sen fick han strumpor av mig. Vi avslutade vår tripp på donken. Åt en varsin mellan pommes och liten Cola. Sen glass med chokladsås. Jätte gott. Vi gjorde så som vi gjorde förr. När vi gick i högstadiet så åt vi stor pommes och mellan cola varje fredag till lunch. Vi pratade om alla som skaffar barn och folk som till och med gifter sig nu ju. Många i vår ålder + - några år är inne på sitt andra barn. Jag känner mig supergammal. Fyller ju 21 i sommar! Vemodigt. Vi var bara tvugna att köpa ett varsit zoom tuggummi ( bubbelgum med jordgubbssmak så är det liksom gegga i mitten som är lite surt ). Det var skitjobbigt att tugga det stora tuggummit hur orkade man och hur fick man plats i munnen, man tuggar och tuggar och det liksom blir svårt att både andas och prata samtidigt. Sen fick vi ju minska ner på maten eftersom man blir fet så lätt nu.

Hjälp vad gammal man blir!

Ikväll var det jag som lagade middag. Jag gjorde västerbottenbiffar, kroketter och gräddsås. Det var jätte gott. Även då kunde jag inte låta bli att skänka en tanke till den underbara högstadietiden. Tillexempel den gången vi, KRIS ( kroketternas rätt i samhället ) som vi kallade oss ( fia , madde , johanna och jag ) gjorde fel sorts kroketter ( med vitlök ) så vi kastade ut dom och gjorde nya. Haha så kul vi hade.

Nu ska jag passa på att duscha för imorgon ska vi till sandviken ganska tidigt och då kommer jag inte hinna duscha innan för Colin är rätt krävande på förmiddagarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: