Sandra - Colins mamma

Ändrade planer

Kategori: Familjeliv

Jag fick nyss jobb 15.30 till 20.30 helt okej kände att jag inte alls hade lust men kom sen på att det är några hundralappar och så går ännu en dag så att det närmar sig månadens slut. Jag är totalt pank därför kan jag lika gärna jobba dom timmarna jag brukar gå på stan. Måste börja gå långpromenader som inte är igenom stan så att jag inte kommer nära några affärer. Funderar starkt på att låta Christian sköta min ekonomi så att det inte blir en massa små onödiga utgifter varge dag. Nä men i april så får jag lite extra pengar iallafall så fortsätter det så förhoppningsvis fram till sommaren. Om det går bra nu så behöver jag inte ta ut föräldrapenning efter sista april. Bara jobb i maj och leva snålt och sen jobba hela sommaren. Spara pengarna som blir över till en resa och sen ta körkort. För körkort betyder mer jobbmöjligheter.

Jag hoppas jag får jobba nätter sen hela tiden i all framtid nä men får jag det så kommer Colin kunna slippa gå på dagis ett bra tag även om Christian jobbar. Kanske bara ett par dagar i veckan det första året. Men det kommer inte att finnas några usk jobb i Gävle så då måste vi antingen flytta eller börja plugga. Jag kommer söka högskola till nästa vår. Vill verkligen bli dietist om jag inte kommer in på polishögskolan. Ja nog pratat om jobb och pengar.

Colin spydde nyss ner C jätte fint. Jag måste sätta fart in i duschen och göra mig klar sen äta lunch amma och springa iväg. Sen har hela dagen gått. YES ännu en dag närmare ett slut på denna månad.



Stor kille. <3

Kommentarer

  • elin säger:

    vad menar du med att det inte kommer att finnas nå usk-jobb i gävle?

    2010-03-09 | 19:28:08

Kommentera inlägget här: