Sandra - Colins mamma

Colin

Kategori: Familjeliv

Colin fick ligga på mattan i sitt rum och klä på sig idag eftersom jag glömde ta med till badrummet. Då sa han hej. Igen. Det gör han flera gånger om dagen nu. Kanske inte medvetet men så sjukt gulligt. Han har också sagt ojj och ajj. Han fick ersättning där efter och låg och skruvade sig på mitt bröst och gnällde. Han ville inte ha mer mat och inte napp. Jag frågade om han ville leka då log han brett ( typ gapade allt han kunde ) och nu ligger han i babygymmet och leker med bamse och hans vänner. Han kan ju inte låta bli att smygtitta på tvn när det är relkam för musik då dansar han lite, som en elvisp sådär hehe. Han och pappa brukar ju lysssna på musik tillsammans. Barnlåtar sen Christian var liten. Varje dag har jag massor med barnvisor man går runt och nynnar på. Alla låtar blandas ihop till en typ såhär: Morslillaolle i skogen gick, lasse lasse liten, än så ... björk och ljung, blåsippan ute i backarna står... nanana.. Haha så blir man lite irri över att man inte kan hålla sig till en låt iallafall. Nu är han arg.

Och nu har han somnat. Nu ska jag kolla på efter tio. Är om mordet i sätra 2005. Stackars kille! Skriver mer om det sen.



Nu har det skottats 4 lastbilar med snö här ute. Jag har en sån här gul lyftkran här där dom skottar på taket och sen plogar dom. UNDERBART!

Kommentarer

  • ida säger:

    vart bor ni då ? :)

    2010-03-11 | 13:18:39

Kommentera inlägget här: