Sandra - Colins mamma

Mycket på en dag

Kategori: Familjeliv

Idag har vi hunnit med supermycket. 20 över tio gick vi till bussen och åkte till Andersberg och bakade med mina kusiner Alice och Louise. Min farmor och Ville var också med. Vi stannade där till fyra då fick jag springa till apoteket och köpa en napp eftersom Colins försvann spårlöst? När vi hade släpat oss upp i lägenheten var C inte hemma så jag ringde och frågade. Han var hos sin mamma så vi kånkade ner vagnen igen och tog bussen till Colins farmor i Bomhus. Vi tog det lugnt och åt pizza. C gick hem till en kompis så jag och Colin stannade en stund. Då kom hans faster Sara och hennes Nemo så vi hann träffa henne lite sen sprang vi till bussen. Vi hoppade av vid max och gick hem till mamma och emmy och hälsade på en stund. Emmy blev jätte glad och det var superkul att träffa henne för jag brukar sakna alla mina syskon och eftersom det bara är Fia som kan ta sig hit själv blir det lång tid mellan gångerna med dom andra tre. Han fick ett par jätte fina hängselbyxor av Mamma och Emmy, tack!

Sen sprang vi hem i kylan så nu är vi äntligen hemma. Jag är supertrött men inte Colin så jag får sitta här medans han pratar med soffan. Hoppas han somnar snart så att jag får sova lite innan jag ska iväg och jobba imorgon.



Min kusin Alice & Colin



Alice har knäppt på Colins kaluffs :)



Min kusin Louise och Colin



Colin är lik pappa





Colin med moster Emmy. Så söta <3

Just nu ligger han och ålar sig framåt på mage i soffan. Håller på att äta upp filten. Måste värma lite mjölk för min är slut :/ Sen måste jag gå och lägga mig tror jag så att jag kommer upp imorgon. Tur att Christian kommer hem senast kvart i så han kan ta Colin.

Idag var jag på barnens hus skulle kolla nya vagnen så stod den inte där :O Men men det går ju att beställa när det är aktuellt. Då skulle jag ut utan att handla. Det finns bara en kassa och det var massa folk ivägen men ingen flyttade sig så L fick gå till ingången och gå mot dom där grindarna så att vi kom ut där. IDIOTER!

Ville sover hos Vivi och Ove inatt eftersom det blir svårt för Christian att ha båda barnen. Går ju inte att ta ut dom samtidigt och det är taskigt om V ska vänta på att jag kommer hem.

Nu har lilleman bökat sig nästan en halvmeter fram till mitt ben och borrar in huvudet i det. Hehe det tog stopp men han ger sig inte. Sådär gör han i sömnen med ålar sig fram till mig så jag vaknar alltid av att jag ligger på grinden till hans säng men Crille vill att han sover i vår säng så. Undra om han kommer lära sig krypa tidigt om han redan tar sig fram genom att åla sig. Dom säger ju på bvc att han är mycket före i utveckligen och han vände ju sig första gången från rygg till mage när han var två veckor. 1 vecka så log han och 3 veckor så skrattade han och jollrade. Har alltid hängt med med blicken. Så skönt att han inte har ett skärande skrik. Han skriker inte så ofta han mest smågnäller och kör med ledsenläpp som ser så sött ut så att man blir rörd. Han är ju också vaken hela dagar tar 5 min stödisar kanske 4 st om dagen sen sover han ju hela nätterna från 23 - 06. Så sjukt stolt.

Nä nu ska jag ladda för en dag på jobbet sen ska jag bara mysa med min lilla familj, älskar er <3

Kommentarer

  • frida & william säger:

    ja verkligen:D okej va bra :)

    2010-03-05 | 08:37:22
    Bloggadress: http://fecn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: