Sandra - Colins mamma

Sjuk familj

Kategori: Familjeliv

Colin låter som en perkulator när han andas och hostar. Han har 1 kg snor i näsan så jag kör stenhårt med nässugen otribaby. Skit bra att man fick med den i babybagen på BB så alla som ska dit glöm inte att ta med en sån hem! Annars kostar dom 130 kr på apoteket. Sen får han näsdroppar med. Blöjan är torr trotts att han får massor med messmör och magdroppar. Min stackars lilla pojk. Det syns på hans tåriga ögon att han har det jobbigt. Nu sover han iallafall. Christian är ju slemmig även om han inte är förkyld men snorig och känner sig febrig. Jag har ont i halsen och öronen. Inte possitivt.

Idag kanske det blir en tur till familjeläkarjouren så han får hostmedicin. Är skiträdd att han ska få lunginflammation. Men det är bra att han får upp slem iallafall. Äkligt det är så segt så man kan dra upp det när det kommer ut. Annars ska jag inte göra något speciellt.

Det är mormor jag är irriterad på om imorgon. Hon ringer och berättar för mig hur jag mår, att jag inte ska jobba för att jag är svag och hon vet ju förståss bättre än mig hur man planerar föräldradagar på internet? Sen han den där J gubben hon har är så otrevlig hejjar inte och kan allt. Jag kan fälla ihop vagnen jätte lätt han höll på att bryta sönder den och var skitarg men jag fick inte göra det själv. För han kan ju allt. Han tror sig veta allt men kan igentligen ingenting. Han körde som en idiot med när vi åkte bil sist med dom trotts att han hade en 2 veckor gammal bebis med sig. Helt sjukt. Jag ska aldrig mer utsätta min bebis för något sånt igen. Sen har han hjärntvättat mormor med kakel och byggsaker så var tog den mormor man är van vid vägen? Då var det bättre när hon hade K. Han är pensionär men har alltid brottom och tidspressar henne bara för att hon ska slippa gå 7 km från bussen så måste hon anpassa sig efter honom. För han bryr sig bara om sig själv. Mm.. så tycker jag.

Nu är det viasat motor som gäller här hemma. F1 är livet eller hur? Hehe näe men jag kan ju passa på att duscha och sånt när han kollar och Colin sover.



Ge mig sommar!!!

Kommentarer

  • Malin, 21 år & Gravid säger:

    awwwe vad mysigt :) längtar otroligt mkt efter vår. hoppas bara det går fort nu :)

    hur mår du

    2010-03-13 | 10:27:37
    Bloggadress: http://mammaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: