Sandra - Colins mamma

Tuttmjölk

Kategori: Familjeliv

Jag fattar mig inte på mjölken. Colin kan amma en timme och det finns mjölk för det ser jag i amningsnappen men han blir inte mätt. Äter han ersättning blir han mätt direkt. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för all mjölk kommer ju inte ur med pumpen. Suger han inte försvinner mjölken helt. Han vill inte ha tutte han grinar eller så somnar han efter några tag. Måste ringa och fråga om det kan vara nå fel på mjölken.

Imorse gick jag till jobbet halv åtta och kom hem kvart över ett. Helt lagom var mycket att göra men det är tur för då går tiden fort. Man gör det man ska sen går man hem. Om jag nu kommer att fortsätta amma så är det ju endå bättre att jobba natt. Han sover ju endå hela tiden så äter han direkt när jag kommer hem och då kan jag sova när han ammar. Perfekt. Ska fundera på det till måndag sen ringa och säga hur det blir.

Det blir dags att seriöst studera vidare nu. Det kommer inte att finnas några usk fast kvar och bara massor med polturer. Jag kommer inte få fortsätta när jag fått ihop alla mina lasdagar. Jag får stanna kvar i sommar iallafall. Tack gode gud! Det blir polishögskolan som gäller för mig så det blir tilll att skaffa körkort till sommaren.

Nu sitter jag och halvsover och Christian och Colin sover. Ville är i sin avlastningsfamilj och kommer nog vara där till tisdag. Vet inte vad vi ska äta heller han vill ha gröt och jag kroketter. Hmm..

Colins farfar och faster har varit här idag. Kul att se dom. Han fick fina presenter och de bjöd på tårta. Colin får presenter varje dag alla är så gulliga!

Nu ska jag kolla ut lite saker som Colin ska få till sitt rum. Han har ju bara en byrå nu så det ska bli ett riktigt snyggt pojkrum.

Att vara arbetslös är inte en jätte stor begränsning. Både Christian och jag är arbetslösa. Jag har timvick och han ingenting eftersom det blir krångel med Akassan om han inte får fast.. Iallafall så har vi världens finaste son med en massa fina saker. En fin vagn. En superfin lägenhet med allt nytt och modernt. Lägenheten är stor en trea 83 kvm. Vi kommer att kunna ge Colin allt han behöver och önskar utan problem då vi faktiskt kan lägga undan hela hans barnbidrag. Jag är världens lyckligaste och vi har klarat det ingen trodde att vi skulle. Och finns det någon mer älskad unge än Colin? Så sjukt bortskämd fast han var ogillad när han först kom på tal. Han är det bästa som hänt oss.

Dagens outfit:



En turkosblå lekdräkt han fått av Pelle och Lisa

Nä nu måste jag leta på något att äta innan jag får en unge hängandes i tuttarna igen :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: