Sandra - Colins mamma

Ny dator?

Kategori: Familjeliv

Vaknade klockan sju idag. Båda grabbarna snarkade högt. Klev upp halv åtta för då hade det täpta i näsan försvunnit. Har jätte ont i halsen och i huvudet. Mådde riktigt illa igår av de pulvren jag drack så jag ska nog äta någonting mer på dagen än bara dom nu i början annars blir man sängliggandes. Jag dricker Allevo. Trodde jag köpte jordgubb men det var banan och hallon. Det var inge gott eftersom jag inte tycker om hallon. De smakar det som står på förpackningen bara att det är som mjöl med smak blandat i vatten. Visst man blir mätt men det är svårt att bara äta sånt som man inte tuggar. Klarade hela dagen igår men på kvällen var jag tvungen att ta en macka för att inte rammla ihop. Nära att kräkas men det gick över och jag somnade.

Ny dag nya tag. Colin ligger i gymmet och säger titta (tyta). Ofta säger han hej med haha nu sa han det bara för att jag skrev det. Så jätte gullig är han. Vi märker att han vill lära sig nya saker hela tiden. Låser vi upp dörren ska han hjälpa till, släcker vi lampan lika så och idag ville han hålla i handtaget när vi skulle stänga sovrumsdörren. Han äter helt själv nu också med flaskan. Inget vi lärt honom men vi får inte ens hålla i den. Tiden går för fort. Snart springer han.

Idag ska jag ta det lugnt på morgonen sen ska jag fylla i dagispappren och skicka dom. Kanske åker och köper en dator för de sa igår att det är lika dyrt att laga min som två nya. Aldrig mer en HP alltså. Det blir bvc halv tre. Hör och häpna dom lever?! Ja jag fattar ingenting om breven dom skicka men vi ska dit iallafall. Hoppas vi får gå till Petra annars så blir jag arg. Funderar starkt på att byta bvc. Fick tid till föräldragrupp med. Mamma sa att hon brukade starta grupper mycket tidigare än de här latkärringarna så vi får se. Har smakisar idag iallafall men det spelar ingen roll för han äter ju redan så. Ja nu blev jag arg. Det blir jag alltid när jag börjar prata om bvc för dom är så störande. Det ska vara kul att gå till bvc. Tacka vettja trevliga bvc sköterskor som mamma och Lena i andersberg, det borde bara finnas sånna.

Nu ska jag leka lite. Tror jag tar lite youghurt till frukost. Jag tror mer på sund mat och träning än pulver och promenader. Man vill ju må bra samtidigt man blir smal. Någon som har lust att ta ett pass på friskis?

Kommentarer

  • Frida & William säger:

    Aha okej, nä har smakat sånt där förut o det e verkligen inte gott. Jag håller med dig, skippa godiset o sånt där. Antar att man lär anstränga sig lite oxå, hehe.



    Visst e det roligt när dom ligger o pratar :) Låter som dm säger mamma , pappa o sånt :-D kul e det =)

    Japp allting e jättebra=) hur e det med er ?

    Kram

    2010-05-27 | 12:37:46
    Bloggadress: http://fecn.blogg.sen

Kommentera inlägget här: