Sandra - Colins mamma

Otur?

Kategori: Familjeliv

Ja idag har jag inte riktigt haft turen med mig. Först vaknar Colin tre timmar tidigare än vanligt. Försöker hålla humöret uppe medans han röjer runt som en tornado. Tar en promenad till bageriet vid åtta för då var jag riktigt hungrig. Colin skällde ut alla vi mötte på noter. C vaknar 11 och då somnar Colin ett par timmar. Passar på att kasta sopor, möter en äkelgubbe som är där inne och rotar runt mer än ofta. Flyttar ner tvkartongen till vårat välfylda förråd. Vi har inte mycket saker där utan massor av kartonger till diverse teknikprylar. Duschar och får stressa som en tok till valbobussen. Får vänta länge, det blåser iskallt. Halva Gävles befolkning ska åka på samma buss som oss så vi kommer aldrig fram.

När vi får kliva på bussen ramlar mitt chip ur bankomatkortet. Tur att man drar kortet på bussen. Springer in på coop i valbo och köper superlim i hopp om att det ska funka. Går till ikea och äter lunch där Colin inte alls är på mathumör vill mest leka. Testar limmet. Får inte upp det. Får panik, Colin är rastlös och vill gå. Till slut frågade vi personalen och dom kunde klippa upp limmet åt oss. Limmade, hämtade det jag skulle ha och gick till kassan. Kortet osläsligt, försöker dra det. Funkar inte. Får reservera kvitto, gå till en annan kassa och betala. Tanten vet inte hur man gör, måste ringa efter någon annan som hjälper till. Mormor går iväg med Colin som har spring i benen. Måste visa leg, som ligger i vagnen. Får springa efter dom och tillbaka. Springer in på toa för jag var superkissnödig.

Skulle handla saker till C på konsum. Springer in och tar allt jag ska ha för att hinna med bussen som gick några min senare. Har 80kr, kommer till kassan och får betala. 79 kr!! Snacka om tur. Springer till bussen och får vänta ännu en evighet. Jo, det finns en tidtabell på gävles lokalbussar, men de som kör har tydligen inte samma som hänger uppe? Colin kladdar ner halva bussen med morotssticks. Ärligt talat så njöt jag de minutrarna. In till pappa för att tvätta pojken. Sen bär det av hemmåt. Skulle spika upp tavlorna, då fanns det bara en krok. Så less, jag skulle ju ha två liksom. Sätter mig vid matbordet och ska äta. Colin har fortfarnade ingen matlust. Han tuggade sin mat och la den sen på min tallrik samtidigt som han står upp och dansar i stolen.

Tar in Colin i badrummet för att fixa honom för natten. Drar av up&go blöjan. Jaha då var den full med bajs så jag har kladdat ner badrummet. Stället honom åt sidan. Då kissar han rakt på högen med kläder. In i tvättmaskinen och sonen som är sur får ställa sig i duschen. Jag börjar tvätta, han grinar. OJ! Förlåt Colin, vattnet var iskallt. Stackars barn. Vi la honom i sägen och pussa godnatt.

Tog en uppfriskande promenad till affären, trotts regnet. Kollar hyllorna ekar på just tranbärsjuice som jag skulle ha. Fanns inte! Går hem igen. Tänder lite ljus och diskar. Fixade en äppelpaj med vanilj tills Christians vän kom förbi. Nu har det lugnat ner sig iallafall men har lyckats tappa hela rullen med folie också. Nu tänker jag inte lämna sängen om jag inte måste. Kollar lite tv i sovrummet medans killarna kollar på nåt annat.

                                    Hoppas verkligen morgondagen blir bättre!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Morgondagen kan nog inte bli så mycket värre iaf ;)

    2011-04-05 | 21:54:00
    Bloggadress: http://lacamela.blogg.se/
  • Jennie, Livet, vardagen och Familjen! säger:

    oj herregud vilken dag du verkar ha haft, sådana vill man inte ha för många av. :P



    Roligt att höra att du blir inspirerad av dom recept jag lägger upp! :) Är inne i en testa-ny-mat-period och då tycker jag det är roligt att dela recepten med andra :)



    Kram

    2011-04-05 | 22:22:18
    Bloggadress: http://jenniesays.blogg.se/
  • Fnulan säger:

    Tror att du behöver sova nu..... Hoppas morgondagen blir bättre!

    2011-04-05 | 22:31:31
    Bloggadress: http://fnulan.se
  • Mammabea säger:

    Oj vilken dag. Vill ju nästan skriva "krya på dig" haha

    2011-04-05 | 22:44:20
    Bloggadress: http://mammabea.se
  • Me and My Baby Dolls säger:

    :) Snacka om otursdag!!!

    2011-04-05 | 23:11:28
    Bloggadress: http://mybabydolls.blogg.se/
  • maria säger:

    Hoppas dagen idag blir bättre för dig..

    SV: Ja det är sant, verkligen. Ja tack min dag har varit bra :)

    Tack fina du, ja den är verkligen jätte vacker den bilden.

    Stor kram//Maria

    2011-04-06 | 07:24:23
    Bloggadress: http://blogg.amelia,se/mariasblogg
  • Melissa - Vincents Mamma&Gravid säger:

    du kan få låna den en dag eller två så får du känna vildingen sparka å knö där inne me :p

    2011-04-06 | 07:46:28
    Bloggadress: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
  • Linnea säger:

    Åh shiit vilken dag! :)

    2011-04-12 | 09:45:55
    Bloggadress: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här: