Sandra - Colins mamma

Lite nytt

Kategori: Familjeliv

För mig är det jätteviktigt att ha det fint hemma. Sängen ska vara bäddad så fort man inte ligger i den, ingen disk inget skit. Var sak har sin plats, används det inte så ska det ställas tillbaka, skor, handdukar och kläder står på fina rader i sina skåp likaså porslin, städsaker och allt annat vi har här hemma. Jag är noga med det mesta eftersom både jag och C gillar ordning och reda. Folk säger. AJA men man samlar på sig med åren. Det kommer vi inte att göra. Kastar saker som inte får plats. Har man ingen plats så handlar man inte, logiskt? Colin plockar ofta undan efter sig. När han vaknade en morgon hade vi låtit tågbanan vara ihopsatt på golvet över natten. Det första han gjorde när han kom ur sängen var att plocka isär den och lägga i tåglådan. Våra barn blir som oss. Vill man ha kaos så får man ha det. Sen har jag märkt att många inte bryr sig ett dugg om hur det ser ut i deras fönster. Alltså, vi har blommor och krukor som är lika i alla våra fönster, gardiner och lampor. Det trodde jag var "givet" om man har fönster. MEN näe, har ett skräckexempel jag går förbi varje dag. Typ 1 blomma. Inga lampor i något fönster utom julbelysning i barnens rum. Stackars unge som ska ha det året om, alltid. Näe sånt är inte jag.

Iallafall har jag letat på dom sakerna vi ska spendera månadens lön på. Har också kollat ut nya skåpsluckor och tapet till köket. Ska beställa tid nu i veckan hos fotograf så det blir riktiga 1årskort på grabben. Ska pryda en vägg med en superstor tavla och tavelbelysning. Lika som mina föräldrar har gjort med mig innan det brann. Här kan ni få se lite av det jag tittat ut:
Till sovrummet:



Två st lampor och två sängbord och ett nytt överkast (köpte ett brunt men det passade inte, vill ha svart istället, trökigt bara att man måste lägga 1700 på överkast. Men men, det är det väl värt)

Till vardagsrummet:

En ny matta, sen ska vi byta skåpsluckor på tvbänken, fixa golv, väggtext, tavlor och ny tv.

Till köket:

Fondväggstapet, resten av väggarna blir vita. Sen blir det samma tapet på bordet och en glasskiva över (Eftersom vi köpte nå billigt skit på jysk som tappat färgen bara av att man torkar med disktrasa). Ett ikeakök blir det också, till barn då. Colin vill vara med och laga hela tiden. Han har ju lite prylar. Köket får inte plats i hans rum så det får stå i vårat. Det är ju i köket man lagar mat så varför inte? Nya skåpsluckor och tavlor.

Osv, osv, osv.. Älskar att fixa hemma.

Kommentarer

  • maria säger:

    Åh jag blir så glad och inspererad av erat fix där hemma :) Lägg gärna upp bildet är jätte nyfiken på hur resultatet blir sen :)

    Håller helt med dig att det ska vara ordning och reda hemma, man blir så himmla mycket gladare av när det är fint runt omkring än :)



    ha en fin kväll :)

    kram kram

    2011-02-07 | 22:10:47
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/mariasblogg
  • Mikkki och Milo 9 månader säger:

    Jag har blivit hemma kär sen jag fick Milo.. Man är juh hemma så mycket och då är det kul att ändra om lite.. =)

    2011-02-08 | 09:08:13
    Bloggadress: http://mikkki.blogg.se/
  • Lotta, mamma till Lucas säger:

    Önskar jag vore lite mer som du! Själv blev jag nog lite av en motsats till min mamma, som är jättepedant!!! Inte en repa ens i garaget =) Gillar att ha det rent å snyggt, men lite stök kan jag ta. Också sugen på att se slutresultatet! =)

    2011-02-08 | 09:38:14
    Bloggadress: http://sotnosenattol.blogg.se/
  • Madde säger:

    Snygga saker!

    2011-02-08 | 16:00:26
    Bloggadress: http://blogg.mama.nu/mandy/

Kommentera inlägget här: