Sandra - Colins mamma

Igår/Idag

Kategori: Familjeliv

Igår vaknade vi klockan åtta, hade panik. Jag tänkte: NÄE nu har hostmedicinen tagit kol på honom. Men han sov så gott min lilla knatte. Åt frukost tillsammans allihop. När jag klev ur duschen ringde Colins faster. Vi hängde på dem till fjärran. Han fick plaska runt lite men vi blötte inte huvudet, inte ens när vi duschade efteråt. Var inne en halvtimme innan vi gick hem också så han var dunderpigg när han vaknade från tuppluren. Tog en runda på stan och fiskade upp min sambo. Han gick hem med sin syster och barnen medans jag skrev ut lite bilder från dagen. Lekte och Colins farmor kom över med mat.

17.30 kom min mamma, Bengt och Emmy för att hämta Colin (och halva vårat hem kändes det som). M stannade kvar en stund med barnen. Klockan åtta blev det bowling för hela slanten med älsk och ett par till. Jag vann haha men var sämst, konstigt. Resten av kvällen spenderades på lams terass med god mat, trevligt sällskap men framför allt LUGN OCH RO. Däckade halv tolv när vi kom hem. Lilla J som bara är 4 månader var lite lugnare än min virvelvind till ettåring.

Nu har vi vaknat, mina grannar flyttar så sovmorgon får man graven. Dålig tajming för oss. Gick till bageriet för att handla bröd. God frulle i magen och dags att ta tag i dagen. Colin är fortfarande med mormor. Dom skulle ut och åka pulka mm, får se när han kommer hem. Snart kommer min syrra över för att klippa M så hon kommer också. Superskoj att ha folk hemma! Flerfamiljshus med hela släkten? JAA TACK!

Bilder kommer senare, hoppas alla får en trevlig, solig lördag!

Kommentarer

  • Lotta, mamma till Lucas säger:

    Vad kul det lät med bowling... det var inte igår! =)

    2011-01-29 | 11:44:00
    Bloggadress: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här: