Sandra - Colins mamma

Öppna förskolan

Kategori: Familjeliv

Ja idag vaknade jag först, igen. Har varit vaken drygt en timme men det gör inget. Skönt att gå upp, lägga sig och endå ha tid att kolla runt en snabbis på datorn innan dagen startar. Idag blir det öppna förskolan för oss på morgonen. Skönt att komma ut och grannarna skulle endå iväg på möte så det passar perfa. Ska ringa pappa och fråga om lillebror ska med också. Det är ju så mys att få egentid med mina större guldisar. Emmy har ju varit med mig ett par dagar nu och Jessica har ju skolplikt och en hel drös med vänner så hon har ju inte riktigt tid med mig. Vad snabbt dom växer allihop.

Efter det blir det till att laga lunch och träffa kusinerna om dom ska åka hem idag vill man ju passa på. Colin är ju så lycklig i andra barn att man får dåligt samvete att vi inte skaffar ett syskon till honom. Han böjer sig fram och pratar när han pratar med andra barn, vickar på huvudet förstående och kramas som en tok <3

Kameran får följa med så vi får lite nytt här inne och till vårat 1årsalbum.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    SV: Tack så mycket =)

    Min son är 3år och dottern blir precis 9mån.



    Gulligt att han är så söt med andra barn. På BVC sa de till mig att barn inte börjar bli sociala eller intressera sig av ha kompisar förrän de är över två år! Men jag märker till och med på min lilla att hon älskar sin bror och andra ungar och gör allt för att hinna krypa ikapp och vara med ..! Så ibland känner vi mammor nog våra egna barn bättre! Eller så kanske just våra barn är lite bättre ;)

    2011-01-31 | 10:47:29
    Bloggadress: http://kingstonochnoelle.blogg.se/
  • Lizette ~ foto säger:

    SV: alltså, nae, kameran är inte särskilt svår när det gäller inställningar, men det gäller ju ändå att veta lite vad det handlar om, vad man ska ändra på. Visst kan du köra på auto på allt också, men då ser jag ingen anledning att köpa en system istället för en vanlig kompakt. Och nej, man behöver verkligen inte en massa tillbehör för att ta en bra bild! :) Som jag brukar säga, det är inte kameran som gör bilden, det är personen bakom! På alla mina bilder har jag använt mig av en Canon 500D och ett vanligt 18-55 mm objektiv, inga andra tillbehör. Vill du ha en lätt kamera så ska ju 1000D vara en nybörjarkamera? :) hoppas jag varit till någon hjälp i alla fall. :) kram!

    2011-01-31 | 12:10:41
    Bloggadress: http://lizettesfoto.se
  • sara - mamma till wilda säger:

    Kommer det aldrig bli ett syskon eller är det bara nu det gäller??

    2011-01-31 | 12:25:02
    Bloggadress: http://saratilling.devote.se
  • Louise säger:

    gud så söt! :D

    2011-01-31 | 19:49:26

Kommentera inlägget här: