Sandra - Colins mamma

Måndag

Kategori: Familjeliv

Ja då var det en ny vecka igen. Var helt slut när jag vaknade. Vid nio gick vi till öppna förskolan. Både Vira och Mille var där. Colin hade inte sin bästa dag. Tror han var trött när vi kom dit. Riktigt bångstyrig på slutet och trottsig. När vi kom hem sken han upp som en sol och somnade på fem röda. Nu ska vi kolla efter en tv. Eftersom jag inte kan någonting alls och ser ingen större skillad på dem så får C kolla runt och läsa på. Men innan veckan är slut tror jag att vi har en till tv iallafall äntligen.

Har haft lite ofrivillg bloggpaus nu eftersom jag inte orkade skriva i lördags och igår jobbade jag 14 timmars.

I lördags hade jag iallafall en toppenkväll tillsammans med bästa Johanna. Vi möttes vid sju satte oss på interpool över ett glas vin som följdes av gratis shots och drinkar. Elva stycken killar försökte nämligen fånga vårat intresse genom att supa ner oss?! De erbjöd oss vin med men vi drog oss till maxim istället. Vi var yngst. Vakterna skrattade och sa att vi kunde supa oss gammla. Det var en toppenspelning hade varit perfekt om det inte vore för alla svettiga tanter som dansade längst fram. Kom hem strax före tolv och var nykter. Perfekt, då skulle jag bara ställa om klockan. Näe det gick inte, orkade inte krångla så jag ställde klockan på fem så att jag skulle komma upp den nya tiden som då skulle vara sex. La mig och somnade som en stock.

På söndagmorgon kände jag mig halvt avliden då jag skulle upp på morgonen. Drog mig fem minuter extra så fick lite brottom iväg. Kom till jobbet, ingen i omklädningsrummet. Skit då hade jag kommit senare än de andra så de hade gått upp utan mig. Åkte dygnsvettig upp i hissen och där var ingen personal. Kollade deras klocka och det stod 06 då kom Sofi och berättade att hon ställt om klockan. Alltså hade jag kommit EN TIMME tidigare fast det var sommartid. Alltså två timmar tidigare än gammal tid. Ja det var bara att köra på fram till nio på kvällen. La mig ganska snabbt, var helt slut.

Kommentarer

  • Lotta, mamma till Lucas säger:

    Det där med sommatid är lite jobbigt ett par dagar..! =) Men kvällarna blir ljusare i alla fall!

    2011-03-28 | 12:45:02
    Bloggadress: http://sotnosenattol.blogg.se/
  • Nadja säger:

    en toppen helg. =) Allt bra? =) Kram

    2011-03-28 | 14:02:16
    Bloggadress: http://nadjaslivliga.blogg.se/
  • Liw- mamma till Mait och mini i magen säger:

    Sommartid är drygt, tycker vi kan skippa hela grejen, vad gör den där timmen i slutänden ändå?



    tusen tack för komplimangen :)



    Hoppas er vecka börjar fint.

    kram

    2011-03-28 | 15:31:15
    Bloggadress: http://www.liwetochvardagen.se
  • lovisa säger:

    SV: HärligT) min helg var bra!

    2011-03-28 | 16:05:41
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/
  • Mikki och Milo säger:

    Hon frågade två veckor efter förlosningen om jag ville anmäla.. Tackade då nej.. Ville bara glömma allt.. Jag försökte då njuta av tiden då Milo var så liten.. Vilket jag inte kunde under BB tiden.. Vill inte dra upp allt igen, bara glömma det som hänt så fort som möjligt..

    2011-03-28 | 17:20:03
    Bloggadress: http://mikkki.blogg.se/
  • Mikki och Milo säger:

    Ja, det var han =) Vad kul.. Han var med sin farmor dit.. Hon jobbar där i vanliga fall..

    2011-03-28 | 17:21:49
    Bloggadress: http://mikkki.blogg.se/
  • LENA ♥ säger:

    Allt bra med dig denna soliga dag? :) kram♥♥

    2011-03-28 | 18:27:39
    Bloggadress: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: