Sandra - Colins mamma

Smällfet

Kategori: Familjeliv

Ja det är det minsta man kan säga om mig just nu. Herregud vad jag har svullat idag. Har fikat massvis på kalaset sen har vi ätit pizza till middag och ätit lite gotta efteråt. Nu är det proppstopp och imorgon är det nya regler som gäller ang mat. Ska få min mage att komma i takt. Får jätteont när jag äter kan vara glutenallergin sen har jag gått upp 4 kilo?! På ett par veckor. Det är alltså inte ok. Jag börjar varje vecka nyttigt sen slutar den i kaos. Har hittat en 13 dagars metod mer om det senare.

Sista året på gymnasiet var jag nära att äta ihjäl mig. Jag kunde lätt äta två kycklingfiléer och en halv potatisgratäng utan att bli mätt. Gick upp 25?! kilo på mindre än ett halvår. Nu när jag ätit så mycket så känner jag att mättnadskänslan försvinner och det skrämmer mig. Måste verkligen ta tag i det nu innan det blir för mycket. Hoppas att jag får ta blodprover snart med. Då kan jag börja äta alla tillskott jag behöver igen och så ska jag gå till optikern. Då kan inget gå fel. Då ska jag vakna pigg och orka mer. Har laddat på det här nu ett par veckor. 14:e mars, då händer det grejjer! Tänker följa en färdig meny men!? Det står att man inte får ändra på något. Man ska äta kött, det kan inte jag äta bara rakt av så jag byter till kyckling. Går jag upp 10 kilo av det så får jag testa en annan metod. Kommer upp lite mer om det imorgon.

Det om detta, nu blev det ett långt inlägg. Jag som brukar gilla att skriva korta och innehållsrika. Nu ska jag borsta tänderna och lägga mig. Nu är det minst 8 timmars obruten sömn som gäller. De som sover mindre har i snitt 10 cm mer i midjemått än de som sover. Jag kör på stort BEACH 2011!
                                  
                                                    
Colin med sin moster Emmy på kalaset idag <3

Kommentarer

  • Becca säger:

    sv: underbart :D hihi...

    Hur står det till denna månda morgon då?? :)

    2011-03-14 | 09:23:55
    Bloggadress: http://myranstankar.blogg.se/
  • Jennie, Livet, vardagen och Familjen! säger:

    vi svullade också i oss en pizza igår, god men jösses va man mår dåligt efteråt. Försöker hålla mig till nyttig mat d¨man mår bäst utav det i längden men ja misslyckas jämt. Får bli skärping nu tror jag! :)

    2011-03-14 | 11:01:22
    Bloggadress: http://jenniesays.blogg.se/
  • Linda-Blivande Mamma säger:

    hihi okej. Ja väldigt mkt kamera för priset får man..=)

    Beach 2011 starkt där! Det blir det nog för mig med,hehe..

    2011-03-14 | 11:52:27
    Bloggadress: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här: