Sandra - Colins mamma

Hyrbil

Kategori: Familjeliv

När jag gick tredje året på gymnasiet fick vi som uppdrag att åka till en jobbmässa för att hämta material och information om arbetslivet efter studenten. Då hyrde jag och två kompisar en bil tillsammans. Det var en ny liten smart bil som var lättkörd. Det skulle jag tycka vara viktigt om jag hyrde bil en gång till. Att det finns olika storlekar och modeller för olika antal personer och vad man ska använda bilen till. I julas funderade jag och mina närmsta vänner att åka på tjejresa till ullared. Dock ville ingen ta sin egen bil därför tänkte vi hyra en bil. Men då skulle vi haft en riktigt stor en om man ska få plats med massor av shopping. Dock blev det aldrig av men till våren drar vi nog ett par dagar. Jag och min svägerska har pratat mycket om hyrbilar tex i stockholm. Det är en typiskt stad där man kan behöva låna en bil. De bodde där tidigare och hade de bott kvar och barnen blivit större skulle det vara toppen att åka tåg dit och sedan hyra en bil för att åka runt till olika ställen och samtidigt slippa ta med sin egen bil och leta parkering för natten då de bodde mitt i stan. Hyrbil är alltså ett toppenbra alternativ var man än kommer. Förutsatt att det finns bilar för olika behov.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: