Sandra - Colins mamma

En söndag

Kategori: Familjeliv

Idag vaknade jag med världens huvudvärk. En granne hade världens fest. Att lyssna på musik och kolla tv på kvällen är inte mig emot. Att man hör sånt i trapphuset. Men dånar det i hela lägenheten fast innerdörren är stängd så blir jag sur. När fulla ungdommar skriker i trapphuset så blir jag förbannad. Ringde störningsjouren, hann bara säga hamilton innan de sa att de var påväg. Jag var vist inte den första som ringt. Tyvärr fick han ingen varning eftersom han fyllde år.. Ganska dumt tycker jag. Ska man ha fest kan man faktiskt säga det när man möts i trappen dagarna innan. Fulla ungdommar är det äckligaste jag vet. Fulungar kallar jag dem. Sånna som går runt i mysbrallor, spottar på gatorna, röker och bara är allmänt fula. USH!

Igår hade jag iallafall en toppenbra dag. Började med en morgonpromenad. Inte optimalt en lördag morgon när man bor mitt i stan. Blodpölar, spyor, krossat glas och skräp överallt. Jobbade senare till klockan tre. Packade med familjen och åkte buss till F som hade kalas. Fick goda pajjer, ligger visst i generna det där och vissa badade badtunna. Colin var glad att få åka buss och sen träffa sin moster och morbror där. Vid halvsju kom vi hem igen. Då kom mamma med min syster Emmy och sen min syster Fia med sambo. De hade med sig mina småsyskon Jessica och David. Mamma och Jonas bjöd på tacos och sen blev det mello. En helt underbar kväll helt enkelt.

Nu ska vi kika runt i skafferiet och se vad vi kan baka. Colin har bestämmt att det blir bakning varje söndag. Det är toppen för mitt samvete också. Att vi två gör någonting tillsammans på söndagar. Vi ses tyvärr inte så mycket under veckorna. Klockan två ska vi på kalas hos min kusin. Efter det blir det en lugn och tidig kväll, hoppas jag.

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Hej! Jag gick runt igår i trapphuset och berättade om festen , alla öppnade inte men de som öppnade hade inget emot att komma upp ifall vi skulle störas . Jag knackade på hos dig också men ingen öppnade , vet inte om du var hemma men ville inte plinga ifall Colin sov . Men det hade inte varit nå problem att sänka eller gå ifall någon hade kommit upp och sagt att vi störde . Ville bara berätta att jag gick runt och berättade ..

    2012-03-11 | 11:58:39
  • Sandra, Colins mamma säger:

    Jessica: Jo jag hörde gabbi sa att du skrivit till henne. Hade det inte hörts in till Colins rum så hade det varit ok. Jag störs sällan av att han spelar annars. Däremot skrek massa folk i trappen då blev jag sur. När jag ringde störningsjoren var de redan i trapphuset eftersom andra ringt innan. Jag mötte faktiskt han i trappen tidiare i veckan hade han sagt något då hade vi ju vetat det innan liksom. Vi hörde nog inte eftersom vi hade mellokväll med alla barn.

    2012-03-11 | 12:39:50
    Bloggadress: http://sandrahupdate.blogg.se/
  • Lotta, mamma till Lucas säger:

    Hej!

    Sotnosen här på ny adress, hoppas vi ses där! =)

    Vad stor lillkillen blivit!

    Trevlig kväll =)

    2012-03-11 | 16:15:53
    Bloggadress: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: