Sandra - Colins mamma

Gävles sjukvård

Kategori: Familjeliv

Enligt socialtjänsten och Sveriges komunners undersökning är Gävleborgs invånare minst nöjda och litar minst på sitt sjukhus vård. Dom sa typ såhär på nyheterna: Det Gävle sjukhus är bra på är hjärtsjukvårdenm, det enda problemet vi har där är att vi har flest återinläggningar och flest patienter som dör inom 30 dagar från det dom kommit hem. Om det är det bästa med Gävles sjukvård då kan man förstå att man tvivlar på den. Jag skulle aldrig mer vilja läggas in på hjärtavdelningen eftersom jag blev hemskt dålgt bemött av läkaren där. Aldrig mer! Jag låg inne 4 nätter där, tog massor med nya prover hela tiden. Dom hittade inte felet. Jag kom till hematologen till slut och fick svar på bara några dagar. Jag hade B vitamin brist och B12 folsyra brist. Helenkelt! Jag börjar redan bli piggare av medicinerna. Så nu litar jag bara på läkare som kan prata svenska. En fördel faktist.



Idag vaknade vi tidigt Ville väckte oss klockan 06.00 så Christian var ut med honom så nu har vi varit vaken länge. Man vet liksom inte vad man ska hitta på, blir rätt tråkigt att vakna tidigt man har inget att göra. Vi får vänta till halv tio iallafall för att då lämnar pappa bilen i stan så att vi kan åka till Valbo:D

Ha en bra dag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: