Sandra - Colins mamma

Tidig morgon

Kategori: Familjeliv

Klockan sju klev jag upp med mitt solsken. Han åt vid 4 med men somnade om. Börjar bli lite less på hans nya nattrutiner. Han har liksom inte ätit på nätterna sen han var en månad och nu de 4 senaste dagarna ätit hela tiden. Nu ligger han och leker och jag sitter i soffan bara. Ska äta något och diska snart tänkte jag göra mig klar så att jag kan gå ut en sväng senare. Mutade min syster att komma hit med två av mina andra syskon idag. Hoppas dom kommer jag vill träffa dom!

Annars vet jag inte riktigt vad som händer idag. Har antagit en tävling med min systers pojkvän om vem som får bort magen först så att jag måste ligga i. Kanske det finns något pass att boka idag. Ska banne mig bli fit nu.

Colin har blivit så duktig de senaste dagarna han kan sitta men lägger sig på mage efter en stund. Han kan också stå utan vårat stöd och hålla i sig i soffans ryggstöd. Trodde att den lilla parveln skulle ligga och vara en bebis i några månader, men ak så fel jag hade. Han är ju en riktigt stor grabb nu. På ett sett är det skönare att alltid veta vad han vill och man känner honom. Att han inte är sådär liten och ömtålig utan han hjälper till lite när han ska ta på sig kläder och sånt. Han har också blivit en liten egen person, en Colin. Han lär sig något nytt varje dag. Det är två veckor sen han lärde sig vända på sig från mage till rygg och tvärt om.

Nya bilder kommer lite senare jag har inte hunnit tagit några idag.



Kolla vad liten! Har han varit sådär liten? Så tänker man nu när det gått tre månader, Hur tänker man då om tio år?

Kommentarer

  • frida, hampus & william säger:

    Jaha oj då , skumt utan värkar :P men skönthaha ! jag hade värkar och det gjrode ont o var jobbigt men jag kommer ihåg att jag tänkte " äsch så farligt va det inte " , så jag längtar tills nästa gång =) men smo du säger så får det dröja ett tag, man vill ju ha första barnet själv ett tag iaf :) Men man blir verkligen avensjuk på dom som nyss fått och ska få o sådär , så man längtar ju tills nästa gång :) kram kram

    2010-04-24 | 12:31:39
    Bloggadress: http://fecn.blogg.se/
  • Snart pappa. säger:

    jätte fin bild. kan förstå att du börjar bli lite less på hans nattrutiner, men de får du säkert leva med ett tag till. tycker i alla fall synd om dig med att få kliva upp på nätterna.

    2010-04-24 | 13:19:49
    Bloggadress: http://pappatobbe.blogg.se/
  • Jacqueline, 18 år och blivande mami säger:

    så himla liten och fin :)

    2010-04-24 | 22:45:06
    Bloggadress: http://jacquii.blogg.se/

Kommentera inlägget här: