Sandra - Colins mamma

Min superman!

Kategori: Familjeliv

Jag sitter och tänker på min fina Christian. Tänk att han är min! Vi träffades genom mina syskons morbror och av en slump blev vi störtkär fast jag planerat en framtid tillsammans med någon annan. Han bodde i sin minilägenhet och jag kom för att stanna. Underbara dagar tillsammans och en hundvalp i julklapp. Vår lille Ville som han troget skämde bort med godis, lek och långpromenader. Vi planerade att flytta större och barn så fort vi båda hade jobb. PANG Colin blev till helt oplanerat. En jobbig tid för oss båda fram till November då vi fick reda på att den fina trean i stan var vår. Vi flyttade in och dagarna till jul och efter var en evighet.

Den 19 Januari kom han till världen. Vårat mästerverk. 3076g och 48cm lång. Livet lekte trotts att vi båda var utan fast jobb. Jag har jobbat extra sen Colin var 5 veckor. Jobbade 1v in på övertiden så 6 veckor var jag mammaledig totalt. Arbetslösheten har gett C en stor möjlighet att skapa en nära relation med sin son. Dom är så lika, i sättet, personligheten och utseendet utom färgerna. C är aktiv arbetssökande och kämpar på. Han styrketränar varje dag, städar, tvättar, diskar flera gånger om dagen, leker med Colin och pussar på mig. Inte ens en snöstorm hindrar honom från att Cykla fram och tillbaka till stans alla stormarknader för att handla mat mm. Helt underbar och jag älskar honom 10 varv runt jorden och tillbaka. Han ställer upp mycket och det är oftast han som lagar mat. Vi blir lyckligare och lyckligare för var dag som går flyger på rosa moln.

Jag är inte lat. Det kan jag inte påstå men ibland känner jag mig lite så när han ruchar på och gör allt. Jag hinner inte riktigt med och det händer allt för ofta att jag inte behöver göra någonting hemma. Mindre än när jag bodde hemma hos pappa. Han är en riktig superman Skitsnygg också.

Men det finns tyvärr vissa som missunnar oss vår lycka. Som apar mig totalt när det gäller bloggen. Konstigt att personen i frågas "ja vad det nu är" städar så fort jag skriver att C gör det och leker med "barnen" när C lekt med Colin. Bästen har ju inte rört ett finger förr. Hatar folk som är avundsjuka. skaffa dig ett liv!

<3

Kommentarer

  • Erika - VIKTKAMPEN , - 15,4 KG! säger:

    Oj, beroende:) De var väldigt. Känns så overkligt att höra ju ;) Kramar i massor

    2010-12-06 | 09:42:08
    Bloggadress: http://junigirl.blogg.se/
  • frida-mamma till lovis säger:

    sv; tack detsamma min vän ! :)

    2010-12-06 | 09:42:09
    Bloggadress: http://fraajs.blogg.se/
  • miamia säger:

    tack så jättemycket.



    vilken liten sötis på bilden :)

    2010-12-06 | 10:15:33
    Bloggadress: http://miadiao.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    Huvudsaken du mår bra Sandra, skit i andra som klankar ned på dig!

    2010-12-06 | 10:17:44
  • Viola, 21årig tvåbarnsmamma säger:

    Gratis till en bra kille! Min man är också arbetslös, inte kul, men samtidigt är det ju som du säger positivt att kunna vara hemma och umgås med sina barn!

    2010-12-06 | 23:48:59
    Bloggadress: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här: