Sandra - Colins mamma

Full rulle

Kategori: Familjeliv

Här hemma är det full rulle. Hade besök igår kväll, Colin somnade klockan kvart i åtta. Imorse vaknade han 9.40?! Åt frukost och Colin åt yoghurt. Älskar dom små, de är ju så goda. Jag är uppväxt på sånna så det lär inte skada om han får en till frukost även om man inte ska ge barn sånt för det är godis tycker tandläkaren. Efter det har vi lekt kök. Colin har lagat mat oc bjudit oss på sin servis. Mellis och lunch för grabben innan pappan packade ner honom i vagnen och gick ut. Sen dess har jag hunnit damma, dammsuga, torka golven och städat toan. Nu luktar det gott och jag hinner sitta och pillra mig lite i naveln innan killarna kommer. Senare blir det lite hemmaträning, mat och solsidan.



Min teori är att hur kladdigt och stökigt det än blir så vinner man på att låta barnen göra det dom vill själva. Med lite hjälp om det behövs förståss. Resultatet har blivit att Colin alltid äter själv och vill inte ha hjälp. Han kan ju liksom. Vi har nog aldrig matat honom sen han började äta vid fyra månader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: