Sandra - Colins mamma

Nationaldagsfirande

Kategori: Familjeliv

Sov från halv åtta till halv elva idag. Trött som tusan flög jag upp ur sängen. Packade ihop oss och sprang ner till torget utan vagn. Missade minitåget till boulongern så vi gick dit. Missade cirkusen men möttes av alla Gävles studenter som var typ dygnraka klockan 11 på dagen. Otrevligt att dom skulle ha brännboll och suparfest just idag då Gävle för en gångs skull fixat något för barnfamiljer. Red iallafall ponnyridning, den största skulle det vara. Han fick mycket beröm och hade varit den minsta dom haft på hästryggen, stolt mamma. Åkte häst och vagn senare med hästen Bärta som är kändis i Gävle. Åkte sen tåg tillbaka till stan. Så Colin har gått i princip från elva till halv tre idag utan att sitta och vila. Inte fick man bära honom heller, blir bättre när selen kommer.

Är nu hemma och mellanlandar, Colin sover och jag slappar. Klockan fyra ska vi till ip på fotbollsmatch. Min kusin ska spela. Får se om vi hinner träffa Colins kusiner nå mer idag. Ska nog förbi hos min lillasyster med. Alltid är det något. Full fart hela tiden minsann.

Oops! Beställde nyss en manduca petrol, kunde inte låta bli. Budade in i det sista på en begagnad. Om dom kostar 850kr och en ny 1090kr så kan jag lika gärna köpa en helt ny känner jag. Nu Hoppas jag bara att den kommer hem till oss snart och att Colin fortfarande vill sitta i den.

Kommentarer

  • Linn säger:

    Vad roligt med ponnyridning! = ) Jag förstår att du blir stolt när han red! ; )

    2011-06-06 | 16:25:22
    Bloggadress: http://linnerika82.blogspot.com

Kommentera inlägget här: