Sandra - Colins mamma

Godmorgon

Kategori: Familjeliv

Idag gjorde vi morgon tidigt här hemma. Har kikat lite tv och nu byggs det pärlplattor. Ska förhoppningsvis ta oss ut på en promenad om det blir uppehåll. Funderar på att sno ihop liite muffins medans vi väntar. Tråkigt att det alltid ska regna när jag är ledig. Det blir nog en bra dag endå. Minigolf blir det inte, lekland kanske?
 
Sen har jag fått en elak kommentar här på bloggen eftersom jag blockerat en person på facebook igår. Jag tycker inte att det är okej att skriva till mig och säga att jag är uppe i det blå bara för att min familj drömmer om ett hus och jag vill utbilda mig till polis? Att från ingenstans kalla mig oansvarig för att jag köper nya kläder till min son när de gammla är för små? Ett barn behöver nämligen ett regnställ som går ner över skokanten när man leker ute. Colins tröjor är korta i armarna så han får nya. Overall, jacka och underställ fyller sin funktion när det är rätt storlek. Samma sak med skor. Jag älskar kläder, men jag köper inte något vi inte behöver. Colin fick två par nya kavatskor här om dagen, han ska gå på sina fötter i kanske 80år eller längre. Vi har köpt ett par billiga skor till Colin och fötterna blev helt snea. Aldrig mer säger jag. När jag handlar kläder eller något annat nytt använder jag alltid massor med rabattlappar. Det får man varje månad från alla möjliga ställen. Toppen med ellos som alltid har massor med rabatt på märkesvaror. LIVSKVALITÈ! Alla är olika men såhär lever vi. Jag tänker söka polishögskolan i vår men bara för att jag pluggar betyder inte det att jag inte kan jobba extra. Min familj vet bäst själv när det är läge att köpa hus. Man lär liksom hitta det rätta huset också. Det kan ta år. Att en person som ska vara "vuxen" som är dubbelt så gammal som mig ska försöka få mina drömmar att läggas på hyllan bara för att han är avundsjuk är ute och cyklar. Lägg ner..
 

Kommentarer

  • Duvetvem säger:

    Ville faktiskt hjälpa er genom att försöka få dig att förstå att dyra märkeskläder och nya telefoner på avbetalning inte hjälper er att köpa hus. Snarare tvärtom. Jag tyckte dessutom det kanske var läge att vänta med att köpa hus för över miljonen om sambon är arbetslös och du ska plugga. Detta tolkade du som korkat och missunnsamt? Klart ni ska ha bättre boende, men en borätt för 300-400k eller vänta med hus tills du är färdigutbildat och ni båda har jobb vore kanske bättre?

    Svar: Och jag har inte min telefon på avbetalning? Jag köper inte dyra märkeskläder? Lägg ner verksamheten..
    Sandra None

    2012-09-24 | 16:14:20
  • Duvetvem säger:

    Om du inte har köpt din telefon kontant så är det på avbetalning. Räkna själv vad din telefon kostar på 24mån abonnemang och så kanske du förstår? Didriksson och Kavat är dyra märkeskläder för ett barn som knappt hinner använda dom då dom växer så snabbt.
    Om du vill ditt barn väl sparar du till ett bättre boende istället för att berika ditt eget intresse för kläder.

    2012-09-25 | 02:30:41
  • Victoria säger:

    Vad har kläder och telefoner med ett barns välmående att göra? Herregud!! Man köper väl vad man själv vill till sitt barn? Avundsjuka människa!! Sandra, du har en toppen blogg och en jättefin son lycka till med allt :)

    Svar: Hej, Tack Viktoria, den här personen känner jag inte utan är bekant med min sambo förstår inte ens varför han skriver. mvh Sandra
    Sandra None

    2012-09-25 | 19:33:45
  • Duvetvem säger:

    Förstår man inte konsekvenserna mellan kortsiktig lyxkonsumtion och långsiktigt sparande för en bättre framtid, och dessutom inte är insatt i diskussionen från början, så kanske det inte är läge att blanda sig i "Victoria"?

    Och Sandra, jag är inte ute efter att vara elak mot dig, snarare tvärtom. Den enda jag ville göra var att ifrågasätta några påstående du har gjort, och eftersom jag står för det jag säger och hellre säger det till dig direkt istället för att prata skit bakom din rygg, som jag märkt att så många andra gör.

    Om du står för vad du säger så ska du väl kunna ta en diskussion och uppskatta ärlighet istället för att undvika ämnet med påhopp?

    Svar: För det första så köpte jag Colins regnklder på rea för det andra köpte jag kavatskorna med rabattlappar vilket gjorde att jag bara betalade 100kr för de ena paret alltså billigare än vad två skor på ica maxi skulle kosta. Jag gick till tre och förlängde mitt abonemang sänkte priset från 800kr i månaden till 349 och fick telefonen utöver det. Alltså står den inte med som avbetalning i räkningarna. Därav får jag ut pengarna som jag säljer iphonen för och har 500kr minre i räkningar i månaden. Efter alla gånger du valt att skriva till mig är det bara en massa påhopp. JAG har ingenting med dig att göra och du sjönk verkligen på botten när jag mötte dig sist och du inte ens svarade nej Colin hejjade. Du borde söka hjälp för din avundsjuka alltså.
    Sandra None

    2012-09-26 | 11:30:56
  • Duvetvem säger:

    Syftade du på den gången när jag åkte upp till er på mopeden och gav er en ny strömadapter till er router?
    Jag hejjar gärna på på Colin men just den gången tror jag det var mopeden han var mer intresserad av =)

    Ang telefonen...om du ser det såhär, så kostar ett vanligt abonnemang ca 59-89kr/mån. Du betalar 349kr, vilket den större delen går av att delbetala din telefon. Alla större telefonibolag gör detta, dvs bakar in kostnaden av telefonen i abonnemangskostnaden för att lura kunden att dom "får" telefonen.

    Det är alltid billigare (upp till flera tusen) att köpa telefonen kontant och sen teckna ett bra abonnemang eller kontantkort på sidan om än att köpa telefoner på avbetalning med höga månadskostnader.

    Du fortsätter nämna att jag skulle vara avundsjuk så låt oss reda ut detta? På exakt vad skulle jag vara avundsjuk på?

    2012-09-28 | 12:14:51
  • Maria säger:

    En liten grej till dig som verkar ha lite för lite att göra på dagarna än att sitta vid en dator och vara någon pekpinne åt folk.
    Eftersom du inte vet hur saker och ting ligger till så tycker jag helt ärligt. Skönt dig själv och skit i andra. Jag tror dom klarar sig kallnat utan din så kallade hjälp.
    Tycker i alla fall att du är himla duktig Sandra och lycka till med alla dina och era framtidsplaner :-) vi kollar också efter hus men det är som du säger det tar sin lilla tid :)
    Ta hand om dig :-)
    Kram //Maria

    2012-09-29 | 16:06:53
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/mariasblogg
  • Duvetvem säger:

    Du har helt rätt Maria, jag bryr mig inte ett skit om Sandra egentligen, men när hon tycker att sina syskons morbror är "en jävla pedofil" (min bästa kompis), och dessutom säger att alla sambons kompisars tjejer är "bottenskrap" (min sambo bla) och tillägger att alla som köper på loppis är "tattare" så tycker jag att denna lilla dam för börja stå för vad hon säger. Nu har hon ju gjort väldigt fina inlägg i denna blogg som jag tycker är "den lyckliga bubblan" och ingenting som speglar hennes verklighet för fem öre. Så därför kommer jag med lite pekpinnar...

    Hade ju helst tagit denna diskussion privat med Sandra direkt men eftersom hon har blockat mig från facebook så hamnar det här. Om ni övriga bloggare vill höra mer bakgrundshistoria innan ni lägger er kommentar här så kan ni maila mig på [email protected]

    Svar: Jag sa att han var pedofil (utan svordom eftersom jag inte är så ful i munnen) när han hade halva sin vänlista på lunarstorm under 15 år när han själv var över 30. Det är massvis med år sedan. Sen att vissa av min sambos "tjejer" inte kan prata med mig som en normal människa för att jag är yngre är deras problem. Efter påhopp av flera personer har jag kallat dem bottenskrap. Två stycken tog åt sig, rätt personer. Annars finns det flera trevliga tjejer, men då kan jag tillägga att deras män är lika trevliga de. Jag tänker inte sitta och ta en massa skit från folk som har massor med förutfattade meningar utan att känna mig. Jag har aldrig sagt något om folk som handlar på loppis. Tror det minsann är någon som fått en rejäl släng av 40 årskris. Fortsätt och skriv här så kan jag publicera alla kommentarer i ett inlägg senare så blir bloggen ännu roligare att läsa :D
    Sandra None

    2012-09-30 | 04:39:48

Kommentera inlägget här: