Sandra - Colins mamma

Flytt

Kategori: Familjeliv

Idag vaknade vi kvart i nio. Helt lagom tid fast jag inte kom upp ur sängen förns lite senare. Idag ska vi pyssla i lägenheten och jag ska fixa med gardiner. Ska åka till pappa tio i elva för att packa ihop det sista och städa ur mitt rum. Vill få det lite ombonat och fint men det är svårt för man vet ju inte vad man ska ha på alla tomma väggar liksom. Man vill ju inte ha fullt med tavlor heller för det tycker jag är fult. Just nu har vi bara lampor i fönstrena i taken och sen är alla rum tomma eftersom alla saker är i garderober och skåp.

Christian har lite skadeglädje nu över att Ericsson läggs ner. Eller aa hans telefon går varm eftersom han har så mycket kompisar som jobbar där. Han fick ju gå hem redan för ett år sedan så han har det bra just nu men vissa andra får det nog svårt ekonomiskt nu. Kommer ju inte bli någon kul jul för många familjer. Taskigt att säga det innan jul tycker jag.

Jag pratade iallafall med min chef på PFV igår så att jag får ha kvar jobbet när bebisen kommer med. Helt toppen tycker jag, helt underbar person Irene heter hon. Om bara Christian kunde få sig ett jobb nu då så skulle det vara pricken över i.

Ha en bra dag allihop.

Kommentarer

  • joahanna säger:

    det är en skandal att ericsson lägger ner det går ju jävligt bra för fabriken. hela gävle går udnder, inga andra jobb kommer det heller finnas. det är helt jävla sjukt, ericsson är störst av alla i princip i gävle. kul jul fy hellvette va arg jag är

    2009-12-09 | 11:04:19

Kommentera inlägget här: