Sandra - Colins mamma

Kul jul..

Kategori: Familjeliv

Ja imorn är det julafton om någon har missat det. Jag handlade lite presenter igår men ska fortsätta idag. Vet vad jag ska ha så det blir enkelt. Imorn ska vi åka till mamma och fira jul. Jag är jätte arg för att varken xtrafik eller sj tror att folk vill åka hem på julafton. Christian är sjuk så han har ingen lust att följa med heller. Jag orkar liksom inte två dagar massor med människor jag är smällfet och har det skitjobbigt på nätterna måste upp och gå och sånt för jag har så ont. Ja då ska mormor och Ove också sova över. Massor med folk och det känns liksom för mycket. Jag vill sova hemma. Dagen efter julafton ska dom till mina kusiner och äta gröt och sen till stall stråtjära och rida. Inget jag heller hurrar över eftersom natten kommer bli kaotiskt. Man orkar liksom inte. Det går inga tåg då heller så jag måste följa med dit om jag ska vara hos mamma på jul. Jag orkar knappt gå ner till stan handla och sånt och gå tillbaka för att jag får så ont ska man runt överallt på jul. Dom skulle ha firat jul i Gävle istället. Hade ju kunnat varit hos pappa hade varit mycket trevligare. Skulle även pappas släkt tycka.

Nästa år ska mamma bo i Gävle tycker jag. Då är det enkelt att fira jul eftersom vi ska fira på tre ställen och det är en sån jul då Christians släkt ses och mina kusiner är hos pappa så det blir svårt att hinna med liksom. Men det är så enkelt att ha allt i Gävle herre gud åka runt hela hälsingland och fira jul när ingen i familjen känner sig hemma där. Mer än mormor då som kanske bodde där när hon var liten eller någon sån historia.

Vist är det kul att fira jul med hela släkten men varför alltid göra det svårt för sig?

Sen en annan sak tycker jag är riktigt B och det är att alla "vuxna" ska supa på julen hälla i sig en massa snaps. Hade inte alla varit så himla sugen på flaskan så hade det blivit trevligare i många familjer tror jag. Jag kommer aldrig bli en sån. Jag ska bli världens bästa mamma.

Men vem vet jag kanske blir sängliggandes imorn. Iallafall om jag blir så sjuk som Christian är idag. Massor med feber och inte ens näsdropparna hjälper stackarn. Han låter riktigt sjuk hostar och sånt.

Nu ska jag iallafall vispa grädde och äta ett äpple sen ska jag ta med mig kladdkaka till stan och göra allt som står på min lapp.

Ikväll ska jag fira jul hos pappa det blir bra det sen ska jag åka hem och sova och förbereda mig för en sömnlös natt och en lunginf kanske? Om vi ska vara ute på juldagen? Näe aldrig i livet då sätter jag mig hellre i tågkuren på holmsveden och väntar på tåget får då vill jag hem hem hem!

Nu kom jag på. Jag ska ju fira jul hemma hos mig nästa år. Smart. Då slipper jag ens gå ut :P Då får alla som vill fira jul komma hit och så kanske jag kan pallra mig till pappa och fira jul innan för det är ju också hemma. Så slipper jag fira jul fyra ggr för det blir i sånt fall sista året om folk inte kan samla sig liksom. KRÅNGEL är något som många gillar i min släkt och göra stora utsvävningar. Genom det kan man ju konstatera att vi kan äta gröt på julafton hemma hos mamma istället så kan vi åka hem till Gävle där alla vill vara på Fredag morgon. TOPPEN.

Ja det låter negativt inget illa menat till någon men är det verkligen en jul när man ska stressa runt överallt för att alla vill att jag ska vara hos dom. Alla vill vara hemma så därför ska jag som har noll energi och är smällfet åka runt och anpassa mig efter alla andra för att dom ska få som dom vill. Någon som brytt sig om vad jag känner ? Näe.

Det löser sig nog iallafall får se om jag ligger kvar i sängen. Hade varit superskönt att åkt till pappa firat jul sen åkt hem till Christians mamma och bara tagit det lugnt senare på kvällen och tagit bussen hem.

Mm nu ska jag gå iallafall. Kanske blir på bättre humör men det lär väl knappast bli några förändrigar i planeringen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: