Sandra - Colins mamma

Första advent

Kategori: Familjeliv

Ja idag är det första advent. Jag har valt att inte julstöka något iår eftersom vi flyttar snart och det känns som om att det är så mycket med annat. Jag har ett par tomtar och en liten gran som åker fram när vi flyttat klart.

Igår åkte jag hem till pappa. Fia klippte mitt hår. Det blev jätte fint men det känns superkort :P När det var klart så fixade jag lite med tvätten. Äntligen börjar jag bli klar med allt sånt. Bara täcken och ett par jackor kvar sen har jag packat färdigt. Åkte till Maxi med pappa och Jessica. Efter det lagade vi mat. Jonas hämtade Christian och menyn var såhär: Hemmagjord kräftsoppa och bröd till förrätt. Ingefärakyckling med rostade rotfrukter och julmustsås till varmrätt och ben och jerrys, godis och chips till efterrätt. Mätt blev man. http://www.recept.nu/1.303507/pernilla_wahlgren/varmratter/kyckling_fagel/ingefarskyckling_med_julmustsas_och_ugnsrostade_rotfrukter 
Där kan ni hitta receptet på varmrätten ni måste prova.



Idag är det visning här på lägenheten. Sen ska vi till valbo. Efter det vet jag inte vad som händer man vet aldrig :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: