Sandra - Colins mamma

Rätt tidpunkt?

Kategori: Familjeliv

Man vet att det är rätt tid att skaffa barn när man: Har ett fast jobb, har en partner ( hälst gift ), Bra boeende ( Hälst hus ), Combi bil, Rest så mycket att man tröttnat på det & Massor med sparade pengar..

Skitsnack!

Att ha det såsom jag skrev nyss är precis som man tänker. Många väntar tills de är runt 30 innan de skaffar barn och planerar allt i detalj. Handlar allt hur tidigt som hälst och förbereder skruvar säng och köper blöjor mm. Hur jobbigt blir det inte då då om det inte går som det ska? De går i föräldragrupp för dom vet inte vad man ska göra med barnet när det kommit ut och ska hem? De har ingen aning om att BB och förlossning är olika ställen och alla tror att folk ligger och skriker inne på förlossningen och att man hör allt. Kan säga det att jag låg inne på förlossningen i v 26 i tre dagar och hörde inte en enda person trotts att det föddes barn. De tror att allt kommer gå så bra för livet är så perfekt innan barnet kommer så det kommer inte kunna bli sämre, man har allt? Är det verkligen så perfekt? Mamman tar oftast alla föräldradagar och stannar hemma och fikar med alla andra vänner som får barn samtidigt.

Jag hade inga planer på att skaffa barn. Vi hade inte ens varit tillsammans ett år. Många står emot och tycker och tänker om att man inte har någon ekonomi och inget jobb vilket ingen av oss hade. Vi hittade en superfin trea mitt i stan, vi fick vår son och kan ge honom allt han vill ha. Colins pappa är hemma hela tiden tillsammans med mig och jag började jobba när Colin var 5 veckor gammal. Vi har allt och mest av allt är kärlek. Det är det enda som behövs för att ett barn ska få en bra uppväxt. Varför ska allt handla om ekonomi? Vem blir lyckligare av pengar och prylar? Inte jag, man ser allt annat i värde och kanske var det just det här som skulle hända för att man skulle få en annan syn på världen.

Lust att vädra bara. Jag tycker tulpaner är jätte fint. Det är billigt och man känner sig så glad när man har blommor i vas framme. Såhär ser tulpanerna jag fick igår ut:





Kommentarer

  • frida, hampus & william säger:

    Håller med dig, lika bra att inte planera sådär, jag tycker man ska ta det som man kommer:)

    om man väntar med att försöka få barn när man e 30 o har allt fixat med hund villa bil osv så kan det ta lång tid innan man blir gravid. Dessutom föredrar jag unga mammor än äldre ;)



    Är allt bra med er då ?:) Kram

    2010-04-22 | 22:13:05
    Bloggadress: http://fecn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: