Sandra - Colins mamma

Gulligt Hägglund!

Kategori: Familjeliv

Ja så sitter jag och sneglar på Gävle - Dala. Göran Hägglund (inte 100 på namnet) åker på en köksbordsturné och sitter hemma hos barnfamiljer och fikar. Han gjorde pärlshalsband med barnen också. Så gulligt! Nu ser hela svenska folket att han är en vanlig människa och inte skrämmer barn. Ja nu kommer alla rösta på Kristdemokrakerna eller hur? Haha dom är verkligen desperata polikterkna. Jag tycker bäst om Lars Ohly efter att ha haft en personlig konversation direkt till honom inför förra omgången av val. Han vill sattsa på sjukvården och tandvården eftersom han ogillade att det syntes i munnnen på folk hur mycket pengar man har ( ligger något i det ). Vissa säger att vänstern är dålig eftersom de säger lika för alla. Det ser jag inget problem i eftersom jag har gett upp hoppet att bli miljonär jag kämpar gott för att kanske någon gång i livet komma upp till medelklassen, här i botten är det kasst.

Finansminstern säger att om något år ska staten gå plus och dom ska ge pengar till barnfamiljer då. Shore bacon jag tror knappast. Ännu en desperat politiker som vill vinna väljare.

Själv kan jag nada om politik bryr mig inte speciellt mycket spelar ingen roll vilka man röstar på för det blir bara sämre endå. Ingen håller vad de lovar så varför lyssna på en massa onödigt babbel? Förra valet röstade jag på moderaterna eftersom dom lovade högre studiebidrag och jobb till unga! Jag trodde på dig Reinfeldt! Här sitter jag arbetslös och noll plus på studiebidraget medans han lever lyx. Näe inte rättvist!

Jag får pengar så att jag kan leva. Men inte mer. Har 400 dagar kvar efter mars och hoppas att kunna spara dom så att när Christian får jobb kanske kan ta ledigt någon dag i veckan för att Colin ska slippa gå på dagis varje dag i veckan. Kanske man får mer betalt per dag med.

Ja ett tråkigt inlägg det här med det är så jag tänker iallafall. Colin har somnat nu iallafall skönt för honom.



På den bilden är han superlik sin pappa <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: