Sandra - Colins mamma

Supermamma

Kategori: Familjeliv

Idag har jag agerat supermamma. När Christian gick och tränade så passade jag på att söva Colin, diska, mata Colin så han somnade igen, städat badrummet, bytt sängkläder, bytt handdukar, torkat golvet och dammsugit. Sen förberedde jag middagen med så att när han kom hem var det bara att sätta igång potatisen. Skönt att känna att man är värd att gå ut och fika med Johanna. Så det unnade jag mig. Jag bara måste träffa henne minst en gång i veckan. Jag lyckades till och med passa tiden och möta henne i trapphusdörren. Nu märks det bara att jag är småbarnsförälder på att jag gäspar mycket. Hehe

Ja nu bakar Christian någon slags köttfärskorvar till middag. Låter konstigt men det är nog jätte gott. Det är sen middag här men allt blir förskjutet när man kliver upp och äter frukost vid tio.

Det är första gången jag har gjort allt det jag skrev tidigare, Crille gör allt här hemma i vanliga fall, jag har liksom knappt vågat använda hans dammsugare eftersom han håller på och diskar den och sånt efter varje gång är så rädd om hans saker. Vågar inte puttsa tvn heller rädd att det blir repor sånt får han göra själv. Nu ska jag vänta på mat och smsa Therese och fråga hur det gick för henne idag. Se när Colin vaknar igen han har varit nöjd mest hela dagen idag iallafall men han äter och äter hela tiden så länge han inte får ont i magen så får han äta.

Jag bjuder på bilder senare eftersom blogg.se krånglar :(

Kommentarer

  • SOFIA säger:

    Duktig du är. :)

    Får jag komma och hälsa på imorgon då? Då slutar jag halv tolv. :)

    2010-02-09 | 21:15:47
    Bloggadress: http://sofiahanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här: