Sandra - Colins mamma

Pappas kille

Kategori: Familjeliv

Colins pappa har varit hemma sedan Colin föddes. Jag började jobba när Colin var 5 veckor och jobbar nu heltid. Han har haft tilläggsmatning enda sedan födseln. Jag blev förälder 9 månader innan Christian och hade ett försprång. De två är som en. Lika personligheter och lika till utseendet (utom hudfärgen). Det är så underbart att se deras kontakt och relation till varandra. Så lika, så olika, far och son. Barn brukar oftast bli "mammiga", Colin är pappig. Är jag ute med honom utan C då letar han efter honom. Varje morgon kollar han runt, var är pappa? Det är så underbart att se. Att mammor ska vara hemma med barnen den första tiden tycker inte jag är något man ska "sträva" efter. Pappan har lika rätt att ha den relationen till sitt barn. Att mamman har mjölken gör inte saken mer förklarlig, det finns pumpar. Att ett barns pappa inte får vara hemma mer än tio dagar tillsammans med barnet är idiotiskt . Colin har blivit en social liten pojk och utvecklas som han ska. Han har en trygghet i sitt hem utan stress och bråk. Christian och jag har inte bråkat någonting i stort sett sedan Colin föddes. Vi delar på allt arbete med Colin och allt hemma. Jag jobbar medans dom sover, C får sovmorgon när jag är ledig. Om vi får fler barn kommer jag inte tveka en sekund på att Christian ska få vara hemma den första tiden då med. Jag tänker göra allt för att pumpa (om jag kan amma), även om jag inte kommer jobba heltid. Allt är så underbart och jag älskar verkligen min familj och vårt lilla liv, Colin.



Mitt liv, min familj & mitt allt <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: