Sandra - Colins mamma

Jag lever

Kategori: Familjeliv

Nu får man känna att man lever igen. Solen skiner och jag fick sovmorgon idag till halv nio. Vi ligger i soffan och slöar lite innan jag ska sätta fast att fixa här hemma. Städa och grejja sen ska jag göra oss klar för kalas klockan två. Måste till stan och handla något till födesledags "barnet" också. Min syster fyller 17 så ni kan ju säga grattis till henne HÄR. Har ni tråkigt då kan ni läsa hennes sjukdomshistoria för den är super intressant.

Annars gör vi nada. Jag har knäppt bilder på sittvagnen som vi nu haft i en vecka. Colin älskar den och han vill inte ha något annat. Det är lite jobbigt ibland att han bara är frammåtvänd men det är inte värre att gå med honom baklänges. Den rullar ju så bra att det i stort sett inte märks att man drar en vagn. Inte ens i uppförsbackar. I förrgår hittade jag en necesär på IKEA. 39 kr och perfekt storlek att få plats med ett stort paket vårservetter, blöjor, flaska mm. Det var metallstänger i den så den inte sjunker ihop. Det bästa var att det var samma färg som vagnen och lika dragkedjor. Den kan jag tipsa om. Sen fick det ett enormt fack i vagnen och två rätt stora på sidan i sufletten. Superskönt att slippa släpa runt på en skötväska. Ställer neccesären under vagnen.





Bästa köpet jag gjort på länge!

Igår provsmakade Colin gröt igen och han älskade det! De syns tydligt här:





Jag trodde helt klart att jag skulle ha en liten nyfödd länge. Att dom mest ligger och tittar. Colin var inte ens bebis i en månad. Nu är det full rulle. Tänk han har nu kunnat sitta själv i två månader ( han blir 5 om 1,5 vecka ). Han äter bra med sina smakisar, sitter fint i sin stol. Ålar sig fram till saker han vill ha. Pratar, tänder och släcker lampan, hjälper till att byta blöja ( lyfter på rumpan, håller i tvättlapp och drar upp nya blöjan mellan benen när man ska knäppa ). Han har ställt sig i krypställning 4 dagar i rad och snart går han i skolan. Vart tar all tid vägen? Han är ju inte jätte stor heller väger knappt 6 kg och är 54 lång, mitt lilla hjärta.

Kommentarer

  • Jacqueline - 18 år och blivande mami säger:

    Åh vad skönt med ny vagn! Den sägs ju vara en av de bästa!

    2010-06-13 | 19:03:50
    Bloggadress: http://jacquii.blogg.se/
  • Frida & William säger:

    OMG e han 54 cm lång ?? haha shit värsta liten ? :P

    men gud vilken fin vagn ni har köpt :-D coolt med grönt oxå, roligt med färg :P annars e ju dom flesta typ svarta :P hoppas ni mår bra i regnvädret:) kram

    2010-06-13 | 20:58:45
    Bloggadress: http://fecn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: