Sandra - Colins mamma

Ute jympa

Kategori: Familjeliv

Har försökt att ragga folk att gå på jympa ikväll i boulongern. Det är ju gratis och vem tackar nej till att träna gratis två gånger i veckan då? Har så få telefonnummer så de jag har i telefonen har bangat allihop lovar att Tess min trogne vän skulle ha följt med om hon nu inte skulle föda en lillebror om någon månad. Det är så tråkigt tycker jag att man alltid måste planera allt man ska göra en vecka innan för att veta att det blir av. Ingen som har tid att göra något spontant sådär. Önskar mig lite nya spontanvänner som kan ses bara sådär som är lite som jag, någon som är på?

Jag tänker gå själv ikväll, gör det för att komma iväg för jag ska iallafall ge mig tusan på att se rätt okej ut när sommaren är slut. Pratade nyss med Matilda och vips hade vi supertrevligt sällskap på midsommar! Kul, längtar jätte mycket efter dom och hoppas att de flyttar till Gävle snart. Då kommer jag och ha sällskap jämt :D

Det om detta. Min lille pojk har klämt 4 majskrokar på raken utan att kladda. Rakt ner i magen. Förstår inte trodde bebisar spottade ut i början men min son han äter allt man bjuder honom på. Kommer bilder senare orkar inte ladda upp nu. Kanske det låter oansvarigt att ge Colin så många krokar såhär tidigt men han får annat med typ gröt och smakisar. Anledningen till att vi ger honom krokar är att han ska sitta med oss så mycket som möjligt nu när vi äter. Vi sitter hela familjen när han äter också för att samla familjen är viktigt. Han får krokar när vi äter för att han ska ha något att äta samtigit som han kan äta själv och roa sig med. Tänkte först ge honom en leksak men NEEEJ aldrig! Jag tänker inte låta honom ha leksaker vid bodet för då kommer han alltid att vilja ha det. Om han aldrig får så blir det en självklarhet att han inte får ha leksaker vid matbordet, för så är det. Försöker tänka ett steg extra hela tiden för att underlätta uppfostringen.

Ska kolla om han vaknar snart för han sover jätte mycket nu. Kanske han växer.

Kommentarer

  • Tess säger:

    KLART att jag hade följt med :D får ta de nästa sommar :)

    Hoppas du får kul. Emelie ska dit så ni kanske ses där.

    2010-06-17 | 19:02:35
    Bloggadress: http://mamma

Kommentera inlägget här: