Sandra - Colins mamma

En tidig morgon

Kategori: Familjeliv

Ja natten var inte perfekt. Colin har ätit fem gånger och Ville har pipt och krafsat på sängen. Gick upp nu halv nio stod inte ut med att han ska hålla på sådär. Nu känner han sig utanför bara för att Colin äter och jag klär honom och sånt men Christian sover så vi kommer inte ut ännu. Han ska nog få sova hos farmor och farfar och prova om några dagar igen för det är jätte synd om honom han kommer inte ens när man ropar utan han ligger bara vid dörren. Han vill inte leka heller.

Nu somnade Colin till så jag ska passa på att äta frukost är dödshungrig!! Sen ska jag ta mig ut i snöovädret med hunden. Tar med mina rester av kärleksmumsen för att jag blir så frestad av dom. Ska försöka låta bli sånt nu. Lyckades iallafall bara dricka vatten och kaffe igår. Fikade ju så det sprack men nu ska jag hålla tillbaka. Det är ju mars nu. Ja jag ska lämna kakorna på stan såklart och inte bara ta med dem på promenad. Ska passa på att ringa till omvårnad gävle då med. Jobb, jobb, jobb!!!!

Annars vill jag nog mest sitta inne idag. Ska inte tvinga ut Colin heller man läser ju om alla små barn som blir jätte sjuka nu av någon slags förkylningskräksjuka så jag vill verkligen inte ha en sjuk bebis. Nä nu ska jag äta gröt. Helst skulle jag vilja ha mackor men då blir det ingen tvättbräda.



Han ser så rolig ut när han pratar, vilket han gör mest hela dagarna nu. Han sov bara någon timme på kvällen igår. Imorgon ska vi nog hämta Colins moster Jessica på 5 -års ( mycket vikitgt inte skola eller dagis utan 5 -års) och gå på stan och handla presenter. Hennes morfar fyller imorgon och hennes morbror och mamma fyller 10 och 11 mars så min familj är bjudna på kalas till Jessica och Davids mormor och morfar på kalas för alla på lördag då min kusin Alice fyller 8 år också. Mycket nu men ska bli kul.

Nä nu vill jag ha sommar så man kan vara ute massor!! Då kanske han går Colin om han är lika snabb som min morbror som gick när han var 7 månader. Men han är duktig man kan bära honom på höften nu och han håller i sig sen kan han sitta i soffan med. 1 månad gammal är han 6 veckor imorgon. Han kunde till och med sitta på mitt lår igår med ryggen mot soffan utan stöd på båda sidorna och så var det lite snett. Duktig att stå med men armarna är himmla slappa. Haha men han drar mig i halsbandet när han äter.

Nu blev det massor med babbel igen men nu måste jag äta innan jag avlider!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: