Sandra - Colins mamma

Gävlebo

Kategori: Familjeliv

Om man är Gävlebo ska man vara sur och irriterad. Ja det verkar så iallafall. Man flyttar inte på sig i affärerna sliter åt sig saker vägrar hjälpa till. Är det någon vänlig själ som hjälper till med något blir man tårögd och rörd. Ska det vara så? Kan inte alla vara snälla trevliga och hjälpa till med det man kan? Har man en hund så är det bara den hunden som är en vettig hund. Alla andra ska man passa sig för. Jag hoppas verkligen att det kommer lite possitivt här i stan snart för att man blir inte glad av att ta sig ut i stan här. Busschafförerna är sura om man kommer med vagn och kör som dårar. Skit ungar som inte flyttar på sig i bussen när man ska på. När stackars äldre människor ska dra bankkortet och betala i affären och har den svarta remsan åt fel håll. Ja då mummlar den som står i kassan lite sur du har kortet åt fel håll.. Knappt så man hör. Personen drar kortet igen då höjer den som står där bakom rösten: D U  H A R  D E N  S V A R T A  R E M S A N  Å T  FEL  H Å L L ! ! ! Ja men herre gud. Är man äldre med rullator eller har barnvagn är man liksom hatad och bara ivägen. Är man ute med barnvagn så betyder det att man inte har någon tid att passa och har all tid i världen, tror många iallafall vägrar att flytta på sig. Jag har börjat köra på folk som sett att jag kommer och inte flyttar sig. Nog gnällt om det.

I eftermiddags kom min farmor hit och vi gick till stan en sväng. Hon lämnade Ville här han är här fortfarande. Vi gick runt lite och Colin fick en ny mössa. Sen gick vi till söder och handlade frukt och nötter. Faktiskt köpte jag bubbelvatten med. Nu ska det vara nyttigt här. Hellre äta en frukt än godis. Igår kväll drack C cola och jag vatten. Han åt glass jag tittade på. Idag drack han cola ( vi har två öppnade flaskor i kylen, farligt ) och åt kakor till kaffet, jag stod över. Jätte svårt men jag tänker som Kristin sa, att jag matar Colin med allt som jag själv stoppar i mig. Har tagit tre gånger längre promenader med Ville idag än vad jag brukar göra. Mår vi båda bra av. Vi åt rester från igår iallafall sen kom Johanna så har vi bara pratat och sett tv. Åh andra avenyn så efterlängtat men ak så fort det avsnittet gick.

Nu ska jag äta ett par hårdsmörgåsar och se lite till på tv. Kanske fuskbyggarna sen ska jag sova. Upp tidigt imorgon, mata sonen och äta frukost. Ska få en bra dygnsrytm med. Äta frukost i tid så att man både hinner med lunch och middag. Ja nu blev det ett skit tråkigt inlägg men endå.

Min bebis ligger på mage och sover här i soffan. Min finaste pojke <3

Roligt att många skriver ska svara på ett par kommentarer:

Emelie: Ja det går helt okej med ammningen oftast men han äter mycket ersättning med. Det funkade iallafall toppen igår på jobbet att inte amma fast tuttarna var jättefulla när jag kom hem. Ja det var jätte skönt att få börja jobba igen jag var så lycklig att komma hem igår och fem timmar var helt lagom. Vad skönt att ammningen funkar för dig hoppas det håller i sig. Colin kör fortfarande med amningsnapp han med. Hoppas allt är bra med er!

Linn: Jag jobbar extra för pfv på Bergmästargåden på brynäs. Jobbar hälst på mäster men kör alla avdelningar på B sidan (Demens).



Colin har fått låna mosters Nicke :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: