Sandra - Colins mamma

Hostig bebi

Kategori: Familjeliv

Min bebis har slemhosta och är gnällig. Hoppas verkligen att han inte blir sjuk. Nu har han iallafall messmör i mjölken så nu kanske magen funkar som den ska. Visar sig :) Ena sekunden skrattar han och pratar andra är han arg.

Idag är det iallafall F1 premiär så nu kommer jag väl inte få se något annat än viasat motor. Tänk när båda ska kolla på det där.

Idag ska jag träffa Johanna så ska sätta fart. göra iordning oss och springa sen kanske jag ska hämta kusin Alice på skolan.

Har inte så jätte mycket roligt att skriva just nu så jag tänkte slänga in ett par roliga saker min lillasyster har sagt. Hon är 5 år, Jessica och är 50 % indisk. Tänk att jag har två till yngre syskon.

De hade suttit i bilen helt tyst bara som vanligt. Plöttsligt säger Jessica: -Mamma, det är nog på tiden att jag åker hem till Indien.
- Men det är ju jag som är indisk du är bara halvindisk.
- Nej det är David för han är lillebror.

Jessica sa: Nu när jag börjar i skolan så kommer jag få lära mig det iniska språket för man brukar lära sig språket som man pratar i landet man kommer ifrån. HAHA hon är fem år och vill ha Hindi som modersmål på sexårs.

Jessica är en väldigt duktig tjej väldigt intresserad av allt och varit snabb att lära. när hon var 8 månader kunde hon veckodagarna. När hon var mindre än två kunde hon alfabetet. Hon har länge kunnat räkna massor med plus och skriva och läsa gör hon med.

Min lillasyster Emmy är förståss också superduktig på att lära sig. Att skriva är ju hennes intresse med. Hon är 4 år.  Hon har även börjat räkna och sånt på engelska.

Min lillebror David är duktig på det han är intresserad av tex bilar och barnprogram :) Han är 2 år.

Nu måste jag ta hand om mi spik.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: