Sandra - Colins mamma

Mammaledigt är bäst

Kategori: Familjeliv

Mammaledigt är bäst för man mår så sjukt bra av att vara med sitt lilla pyre men.. inte för plånboken. Jag mår faktiskt toppenbra efter en dag på jobbet. Jobbade ju med Elenor som är väldigt lättsam. Ska jobba på fredag med 8 - 13- 15 men det är helt okej. Dom har börjat med tes på jobbet nu. Alltså ett papper där det står exakt vad man ska göra med vem och hur många minuter och vilken tid. Rätt ok men tråkigt när man ska behandla människor på det viset.

Jag tänker bara jobba fem timmarspass nu till och börja med och sen börja med nätter i slutet av månaden kanske. Vill absolut inte jobba för mycket och missa Colins uppväxt. Därför är det toppen med nätter sen och i sommar. Man hinner endå ta vara på dagarna från lunchtid iallafall. Det känns extra bra att jobba nu när Christian inte har något. Dom hade haft det jätte bra hemma jag frågade om det hade gått bra när jag kom hem. Eehh varför skulle det inte? Ja varför skulle det vara jobbigt för Christian att vara hemma med Colin? Ja men oroar sig i onödan klart han ska vara med pappa, han är ju pappas kille :)

När jag kom hem så fick jag potatisgratäng och kycklingfilé så gott! Älskar dig Christian som alltid gör sånna små överaskningar och förgyller min vardag!

Efter det har vi tittat på på på luftslottet som sprängdes. Den var jätte bra som alla säger. Colin har småätit lite och nu sover han som en stock. Det kommer jag med att göra.

Det blir mer uppdatering imorgon för jag orkar inte hålla ögonen öppna nu!

Kommentarer

  • linn säger:

    vart jobbar du då ? :)

    2010-03-03 | 14:26:34

Kommentera inlägget här: