Sandra - Colins mamma

Mysig bebis

Kategori: Familjeliv

Just nu vill Colin bara ligga och gosa. Han blir arg om han får ligga själv. Idag har det hänt massor som alla andra dagar. Först gick Colin och Christian iväg till en av hans kompisar och gjorde killgrejjer (spelade ps3 antar jag). Då ringde pappa och undrade om jag kunde komma till stan. Vi gick och framkallade mina tackkort och sen handlade vi presenter till Saritha som fyller år imorgon. När vi kom till pappas jobb så satt jag och väntade på att korten skulle bli klar. Då kom min farmor. Vi pratade lite sen hämtade jag bilderna. Jag och farmor tog en runda och handlade presenter till Saritha. Sen sprang jag hem. Väl hemma åt jag och diskade. Direkt efter det åkte jag och Colin med farmor till valbo så där har vi gått till halv nio så nu är jag helt slut. Colin med. Han bara sover och sover. Inte likt honom. Undra vad han och pappan har gjort idag jag som gör han så trött. Det känndes jätte tomt att gå utan honom och mage på stan. Fick rejäl hemlängtan när jag såg en bebis med lika overall som Colin det bara knöt sig i mig. Var så skönt att komma hem till min underbara.  Men jag tycker endå att det är skönt att han kan gå ut med båda oss. För Christian vill ju ockå umgås med sin son plus att jag har ingen lust att sitta hemma hos hans kompisar som inte jag känner för att dom vill titta på Colin. Nä då kan han äta innan han går sen när han kommer hem. Det om detta.

Nu ska jag hitta på något att äta jag är döö hungrig. Sen ska jag duscha och sen sova.

Imorgon blir det full fart igen. Då ska jag, Colin och farmor åka till Saritha och säga grattis och dom ska fika. Själv står jag över. Sen vid 16 ska vi till bvc och direkt efter det ska vi till Lamms terass och äta födelsedagsmiddag. Colins första restaurangbesök. Ska bli kul att visa upp sitt pyre. Det kommer bli trevligt.



Svar till Sofia: Jaaa! Vi måste ses snart tycker jag. Vi får bestämma någon dag då du är i stan. Kram

Svar till Elin: Jag menar att det inte kommer bli lätt att få usk jobb nu när kommun ska göra om massor av fast anställdas tjänster till polturer och att det kommer drabba vikarierna. Sen är det ju nedskärningar hela tiden och det skulle vist bli jätte mycket 2010 och ännu mer 2011. Landstinget är också snåla med usk tjänster dom letar ju bara efter dom med erfararenhet, man kan ju undra vad dom tänker göra när det inte finns någon med erfarenhet kvar. Det känns väldigt riskabelt att vänta tills man har fått alla lasdagar och börja söka annat då. Man lär ju inte få mer jobb då och ja det känns som om det är dags att börja ta tag i det nu bara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: