Sandra - Colins mamma

Som tuggummi

Kategori: Familjeliv

Jag känner mig som ett gammalt tuggummi nu, så seg. Jobbet har ringt tre gånger och skickat sms. Jag vill inte jobba där dom föreslår. Jag vill inte jobba i hemtjänsten Sofi säger att dom är otrevliga där och sen kan jag inte själva TES systemet. Jag vill inte jobba på forellplan i sätra eftersom jag inte blev nå trevligt bemött av personalen där. Sen åka dit och stitta dödsvak i två timmar känns ju onödigt när man inte ens hittar. Jag vill inte jobba med äldre som inte är dementa. Det är så jobbigt för mig att inte kunna ge dom det dom behöver plus att dom är medveta om hur dåligt dom har det, speciellt nu med det nya TES systemet som är på hemmen. Sen får jag ju bara skitlånga pass och jag vill inte vara från Colin 9,5 timme. Näe idag ska jag vara ledig.

Just nu ligger min lilla pojk och sover han har varit vaken sen sju och när jag somnade om förflyttade han sig till Christian och ålade sig under hans täcke och låg och tuggade på det. Jag var lite förvånad när jag vaknade av att han sparkade mig. Han är så söt. Man märker verkligen av utveckligen dag för dag.

Igår kom älskling hem med samma buss som vanligt. Jag kastade lite gammla cv och personliga brev och lite annat skräp. Efter det kollade vi lyxfällan och åt baguetter i ugn jätte gott. Colin sov från sju igår kväll till sju imorse. Åt bara en halv flaska vid ett. Han är jätte duktig på att sova. Hoppas han går upp i vikt nu då.

Jag tittar på våra bästa år. Efter det ska jag duscha och tvätta håret. Fy sjutton vad tovigt och äkligt det är. Jag lider. Det syns inte ens att man tvättat det längre. Sen färgen är liksom gråaktig ser helt dött ut, som en gammal häxperuk. På onsdag ska min syster Fia klippa mig. Helt underbart att äntligen få det gjort. Vill färga och slinga håret med får se när hon har tid med det. 



Nu ska jag göra tråkiga måsten: diska, boka tvättis, duscha, gå ut med Ville och ta mig till stan.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Kommentarer


Kommentera inlägget här: